جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: تقویت ستاد پیشگیری در سراسر کشور بسیار ضروری است، به این دلیل که تضعیف ستاد، سلب اعتماد عمومی و کاهش همکاری‌ها را در پی خواهد داشت، و این موضوع اهمیت توجه به مساله امنیت روانی را نیز نمایان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعدازظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری از کرونا، ضمن تبریک سال نو و تقدیر از اقدامات این ستاد، اظهار کرد: انصافا اکثریت مردم در شرایط فعلی همکاری خوبی داشته‌اند و لذا باید از این همکاری حداکثری، تشکر ویژه‌ای به عمل بیاوریم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم با ستاد پیشگیری، بیان داشت: امروز مردم باید درک مشترکی با ستاد داشته باشند، چرا که اگر این اتفاق نیفتد، به هر دلیلی و با انتشار یک توئیت و یا یک حرف غیر واقع، جایگاه ستاد تضعیف خواهد شد.

امام جمعه همدان افزود: تقویت ستاد پیشگیری در سراسر کشور بسیار ضروری است، به این دلیل که تضعیف ستاد پیشگیری، سلب اعتماد عمومی و کاهش همکاری‌ها را در پی خواهد داشت و این موضوع اهمیت توجه به مسئله امنیت روانی را نیز نمایان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف هرگونه تجمعات هستیم، یادآور شد: ما از یک طرف نمازهای جماعت مساجد را تعطیل کرده‌ایم، اما از طرف مقابل شاهد هستیم که بازارهای مرکزی میوه در شهر همدان باز است و تجمعاتی در آنجا به وجود می‌آید؛ بنابراین آنچه مهم است عدم به وجود آمدن این حس تناقض در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان،  خاطر نشان کرد: برخی از خرده فروشی‌ها در سطح شهر مقرر شده تا تعطیل باشند، اما در حالی که اگر آنها باز باشند می‌تواند از تجمعات در سبزه میدان‌ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مشاهدات عینی بنده در سطح شهر نیز حاکی از ازدیاد ترددها بود، خاطرنشان کرد: همان وسیله‎ نقلیه ای که در گنجنامه حضور داشت را در محله خودمان جلوی درب همسایه مشاهده می‌کردیم، و این یعنی این افراد به دیدن بستگان و خانواده‌های خود آمده‌اند، اما آنچه مورد قضاوت عموم قرار می‌گیرد، قابل تفکیک نیست.

وی با بیان اینکه نباید با تمرکز بر کنترل کرونا، از تمرکز بر آسیب‌های در آینده غافل شویم، به همکاری ۷۰ درصدی مردم با ستاد پیشگیری و حضور در منازل اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد مابقی که علیرغم همه درخواست‌ها بازهم همکاری نکردند، باید به نحوی کنترل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به پیام مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مبنی بر تعطیلی مساجد، خاطرنشان کرد: بنده با تعطیلی مساجد موافق نیستم و در برگزاری نمازهای جماعت، کماکان اولویت بر عدم برگزاری است، و لذا مقرر شد تا مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در جلسه‌ای این موضوع را بررسی و اعلام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha