سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمبود بودجه سازمان های اسلامی در شرایط بحران ویروسی

حوزه/  بیشتر سازمان های عام المنفعه در آمریکا را مساجد تشکیل می دهند اما بیش از ۳۰۰ مدرسه اسلامی نیز در ایالات متحده وجود دارند که اکثر آن ها برای اداره نیاز به بودجه اهدا کنندگان دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یکی از مشکلات جامعه اسلامی در آمریکا  در زمانه شیوع بیماری ویروسی، نگرانی ها از تعطیلی برخی از سازمان های عام المنفعه اسلامی و آموزشگاه ها در مساجد و مراکز اسلامی به دلیل کمبود بودجه و کمک های اهدایی از سوی مردمی باشد.

بیشتر این سازمان های عام المنفعه و مردمی را مساجد تشکیل می دهند، درحالی که برخی دیگر نقش های مشخصی از قبیل حقوق مدنی، خدمات حقوقی، خدمات اجتماعی و آموزش دارند، با این وجود بحران کرونا سبب شده که آینده نامعلومی برای این سازمان ها احساس شود.

طبق گفته موسسه خیریه های آمریکا لغو برنامه های خیریه برای جمع آوری کمک های مالی، همایش های توسعه شرکا و سایر فعالیت های مرتبط باعث ضربه زدن به اوضاع اقتصادی این سازمان ها شده و منابع و ظرفیت های مالی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. تاثیر طولانی مدت بر خط مشی عام المنفعه، در خدمات رسانی آن ها در ماه ها و احتمالا سال های آینده تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

طبق گفته این سازمان، دولت فدرال آمریکا وام هایی با نرخ بهره ۲.۷۵ درصدی به سازمان های عام المنفعه که تحت تأثیر بیماری قرار گرفته اند، می دهد. با این حال، این راه حل برای مسلمانان که وام های بهره دار را حرام می دانند گزینه مناسبی نیست.

 گذشته از مساجد محلی، مدارس اسلامی یکی از مهمترین مؤسسات عام المنفعه در آمریکا هستند. بیش از ۳۰۰ مدرسه اسلامی در ایالات متحده وجود دارد. آنها در درجه اول خصوصی بوده و بودجه آن ها توسط اهدا کنندگان تأمین می شوند و بودجه برخی از آن ها نیز  از طریق پرداخت شهریه تأمین می گردد.

شازا خان، رهبر اتحادیه مدارس اسلامی آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین نگرانی های بسیاری، به ویژه مدارس اسلامی، تأثیر اوضاع کنونی بر روی اهداکنندگان سالانه آن هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha