جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله نوری مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به شیوع کرونا در خراسان جنوبی طی جلسه ای مقرر شد تا بخشی یا تمام اجاره‌بهای واحدهای تجاری مساجد که در ایام‌شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، بخشیده شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله نوری، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، از بخشیدن اجاره بهای واحدهای تجاری مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا در خراسان جنوبی طی جلسه ای مقرر شد تا بخشی یا تمام اجاره‌بهای واحدهای تجاری مساجد که در ایام‌شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، بخشیده شود.

وی ادامه داد: توصیه نامه ای نیز در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان به مساجد داده شد که بر اساس برخی شرایط، نماز در آن مساجد دایر باشد و درب همه ی مساجد به روی نمازگزاران باز خواهد بود، اما در صورت کوچکی فضای مسجد و عدم تهویه مناسب و ... منعی برای عدم اقامه نماز جماعت وجود ندارد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه توصیه می شود تا افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در مساجد استان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: نمازگزاران در این ایام از مهر و جانماز شخصی استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد، نماز جماعت به مختصرترین شکل ممکن برگزار و بین نمازگزاران فاصله لازم رعایت شود.

وی ادامه داد: باید تا جایی که ممکن است تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم و از دست دادن پس از نماز خودداری شود و حتی‌المقدور از برگزاری هر گونه مراسم نیز پرهیز شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی به ضدعفونی مستمر مساجد خراسان جنوبی اشاره و تأکید کرد: در این ایام سعی شده است تا بصورت مستمر مساجد خراسان جنوبی ضدعفونی شوند چرا که این ویروس ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و باید از هر کمکی که موجب کمک به کاهش این بیماری شود دریغ نکنیم.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه یاد اهل بیت(ع) در کاهش استرس بسیار مؤثر است، عنوان کرد: از مؤمنان می‌خواهیم ضمن رعایت موارد بهداشتی، از یاد خدا با اذکار و ادعیه غافل نشوند.

انتهای پیام/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha