پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم

حوزه/ کلیپی که در فضای مجازی در خصوص حضور زائران پاکستانی منتشر شد را تکذیب می‌کنیم، در ابتدا فکر می‌کردیم اشتباه سهوی باشد، ولی به نظر می‌رسد عمداً این کار انجام‌گرفته است، زیرا اتوبوس‌های زائران پاکستانی مشخص است، اما اتوبوسی که در این کلیپ دیده می‌شود وی آی پی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در خصوص پخش کلیپ حضور اتباع خارجی در قم در فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد و گفت: با آغاز مسئله کرونا در قم، با عنایت به اینکه در استان قم اتباع خارجی زیادی به‌واسطه تحصیل و سایر فعالیت‌های اجتماعی حضور دارند، ساماندهی این افراد در دستور کار مدیریت استان بود و اقدامات جدی و مؤثری از طریق سفارت‌ها و وزارت امور خارجه انجام شد و به نتایج خوبی نیز دست‌یافتیم.

سلیمان پور تصریح کرد: آخرین گروهی که بسیار موردتوجه بود اتباع پاکستانی بودند که آن‌ها با هماهنگی بهتری نسبت به هندی‌ها از مرز ایران خارج شدند و فقط اتباع هندی در حدود ۱۱۲۳ نفر در قم حضور داشتند که قبل از شیوع کرونا به قم آمده و عمدتاً زائر بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم افزود: در هفته نخست بخش زیادی از اتباع خارجی در استان اسکان یافتند و به کشورهای خودشان برگشت داده شدند و از استان خارج شدند، آخرین گروهی که اسکان‌یافته بودند نیز برگشت داده‌ایم و از استان قم خارج شدند.

سلیمان پور بیان کرد:این زائران را در ۵ مرحله در تاریخ‌های ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۸ اسفند ۹۸ و ۵ فروردین ۹۹ شامل ۵۳۶ نفر بر اساس موازین بین‌المللی و پروتکل‌های سیاست خارجی و حفظ حرمت و کرامت این افراد خارج کردیم.

وی توضیح داد: هدف اصلی این بود که روند مدیریت درمان و پیشگیری از کرونا به دلیل حضور این افراد مخدوش نشود و این حقی است که همه کشورها دارند که پس از وقوع حوادث و بحران‌های زیستی و طبیعی بلافاصله در رابطه با ساماندهی اتباع خارجی کار می‌کنند و ما نیز بلافاصله این کار را انجام دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در مورد زائران هندی باقی‌مانده در قم گفت: بقیه هندی‌هایی که در قم حضور دارند از یک هفته قبل ساماندهی شدند و افرادی که در سطح شهر و ۲۷ نقطه پراکنده بودند در ۴ نقطه اسکان دادیم و تحت کنترل و مراقبت کامل هستند و به شکل قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

سلیمان پور افزود: کلیپی که در فضای مجازی در خصوص حضور زائران پاکستانی منتشر شد را تکذیب می‌کنیم، در ابتدا فکر می‌کردیم اشتباه سهوی باشد، ولی به نظر می‌رسد عمداً این کار انجام‌گرفته است، زیرا اتوبوس‌های زائران پاکستانی مشخص است، اما اتوبوسی که در این کلیپ دیده می‌شود وی آی پی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم یادآورشد: همان‌طور که به شهروندان هشدار می‌دهیم که از خانه بیرون نیایند به این افراد نیز هشدار می‌دهیم از محل اسکان خود خارج نشوند، در این خصوص تعداد کمی از زائران باقی‌مانده که به همین شکل در روزهای آتی ساماندهی می‌شوند تا زمینه خروج این افراد را از طریق وزارت امور خارجه و سفارت کشور هندوستان تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: کمترین تردد زائران اسکان داده‌شده را در سطح قم داریم که با حفظ حرمت این افراد به دلیل اهمیت حفظ سلامت شهروندان با پروتکل‌های تعریف‌شده از کشور خارج می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha