جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سقاییان نژاد

حوزه/ شهردار قم به تکمیل رینگ‌های ترافیکی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت تملکات بلوار عماریاسر اختصاص دادیم که به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و ادامه تملکات در سال ۹۹ انجام خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه‌هایی که شهرداری در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسانده است، اظهار کرد: آزادسازی و تملکات خیابان شهید برقعی، تقاطع سجادیه در برنامه شهرداری می‌باشد که ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تلاش داریم این برنامه را در سال آینده ادامه دهیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: این برنامه را ادامه خواهیم داد تا خیابان به طور کامل آزادسازی شده و بازگشایی شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ادامه آزادسازی بلوار جمهوری و آغاز عملیات اجرایی تونل جمهوری، افتتاح روگذر تقاطع ولیعصر(عج)، ادامه احداث تقاطع فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص)، افتتاح مجموعه ورزشی منطقه یک و شش به عنوان پروژه های شهرداری در سال ۹۸ اظهار کرد: همچنین در مناطق دیگر نیز پروژه‌های ورزشی آغاز شده است؛ البته در منطقه سه پروژه مجموعه ورزشی همراه با استخر مجزا برای خواهران و برادران احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی ۹ مجموعه ورزشی توسط شهرداری در شهر قم احداث می‌شود، گفت: احداث بلوار محتشم کاشانی، آغاز عملیات تقاطع بلوار کیوانفر، ادامه تکمیل بوستان هزارهکتاری شهر قم به عنوان یکی از تفرجگاه‌های بزرگ شهری، ادامه تملکات بلوار فردوسی در مناطق یک، چهار و پنج از دیگر پروژه‌های شهرداری بوده است.

تقاطع بلوار شهید صدوقی و فردوسی سال ۹۹ اجرایی می‌شود

شهردار قم با بیان اینکه احداث بلوار فردوسی یکی از اولویت‌های شهرداری است، گفت: در سه منطقه این پروژه پیگیری می‌شود و در حال حاضر بخشی از آن تکمیل شده و با تکمیل کل پروژه ۲۵ کیلومتر در منطقه مرکزی قم آزادسازی شده و در آینده می‌تواند در حوزه ترافیکی بسیار راهگشا باشد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تقاطع‌های بلوار صدوق و فردوسی در برنامه احداث سال ۹۹ قرار دارد، افزود: اگر این تقاطع‌ها احداث شود مشکل اتصال بخش‌های مختلف بلوار فردوسی رفع می‌شود.

وی به تکمیل رینگ‌های ترافیکی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت تملکات بلوار عماریاسر اختصاص دادیم که به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و ادامه تملکات در سال ۹۹ انجام خواهد شد.

شهردار قم اضافه کرد: از شهریورماه ۹۹ احداث ادامه بلوار عماریاسر در فاز ۵ آغاز خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه مشکل اصلی مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها آزادسازی است، گفت: زمانی که با مردم برای تملک مذاکره می‌کنیم، مردم ارزش افزوده آینده را هم در ارزش فعلی ملک محاسبه می‌کند و ما مجبوریم از روش‌های دیگر استفاده کنیم و همین طی کردن مراحل قانونی برای تملک زمان طولانی را می‌طلبد.

وی باغ پرندگان، قم‌کارت، توسعه شبکه حمل و نقل و آسفالت معابر را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha