جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار شورای مرکزی قرارگاه مردمی جهادی مدافعان سلامت گفت: تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ادامه بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار شورای مرکزی قرارگاه مردمی جهادی مدافعان سلامت استان قزوین ضمن تقدیر از زحمات تمامی افرادی که در این موقعیت حساس تلاش و مجاهدت می کنند، اظهار داشت: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا، استان قزوین در توزیع اقلام بهداشتی به خوبی به میدان آمده است و در این زمینه مشکل جدی در قزوین وجود نداشته است و گروه های مردمی و مدافعان و مجاهدان سلامت نقش جدی در کندشدن سرعت انتشار این ویروس داشته اند.

وی با اشاره به اهمیت توزیع بسته های غذایی و معیشتی با توجه به احتمال ادامه این بحران در کشور، عنوان کرد: با ادامه این بحران در جامعه به طور قطع برخی از قشرهای جامعه آسیب بیشتری را خواهند دید که باید برای آنها تدابیر ویژه ای را اتخاذ کرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: برای کمک به محرومان و مستضعفین و کسانی که در این بحران متوجه آسیب های مادی مختلفی شده اند، به طور مثال می توان مسجد النبی(ص) قزوین را به عنوان مکانی بزرگ برای جمع آوری کمک های مردمی و اقلام غذایی در نظر گرفته و از آنجا به صورت متمرکز بسته های غذایی تهیه شده را در بین نیازمندان توزیع کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که فقرایی هستند که در راه خدا به هر شکلی در محاصره قرار گرفته اند، هیچ کاری نمی توانند بکنند و به اندازه ای عفیف هستند که نمی گویند ما گرفتار هستیم که باید تدابیر لازم اتخاذ شود که این قشر هم از لحاظ غذایی و بهداشتی تامین شوند و شناسایی لازم به صورت دقیق انجام شود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر خیرین و متدینین شهر و استان بدانند که مکانی ایجاد شده که به صورت کاملا عادلانه، بهداشتی و منصفانه اقلام غذایی را در بین نیازمندان توزیع می کنند به طور قطع اعتماد خواهند کرد و کمک های خود را به سمت این مرکز گسیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی برطرف کردن مشکلات استان قزوین می توان استان های دیگری را از لحاظ فکری و تشکیلاتی کمک کرد، گفت: استفاده تجربه های دیگران در زمینه این بحران و هم انتقال تجربه های فعالیت های موفق در استان قزوین به سایر استان ها می تواند تأثیرگذاری بیشتری برای کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: موضوعات معیشتی و غذایی جزو سنگین ترین و جدی ترین برنامه های این تشکیلات خواهد بود که امیدواریم در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.  

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مطالعه دینی موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در موضوع کرونا باید به فکر غذا و بهداشت باشیم و در ادامه باید خود را از نگاه ایمانی و معنوی هم ارتقا داده و آن را به همشهریان و مردم انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور ترکیبی از جنگ ها و بحران های مختلف را تجربه می کند، بیان کرد: از یک طرف احتمال جنگ بیولوژیک وجود دارد، از طرفی کشور در تحریم های شدید و بی سابقه استکبار قرار دارد و از طرف دیگر تحریک احساسات مردم توسط رسانه های بیگانه را هم شاهد هستیم که این موضوعات کارها و اقدامات را با دشواری های مختلفی روبه رو می سازد و باید برای این تهدیدها پاسخ های مناسبی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: جغرافیای سیاسی جهان ممکن است پس از این بحران تغییر جدی کند و شاید این اتفاقات سبب از بین رفتن سلطه استکبار جهانی شود که باید در این موضوعات کارها و اقدامات علمی انجام شود.  

وی افزود: مستندسازی این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است. آیندگان باید بدانند که مدافعان و مجاهدان سلامت چه مجاهدت هایی را برای رشد و اعتلای کشور و اسلام و حفظ سلامت مردم انجام داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha