جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قوی شدن در فضای مجازی از الزامات حراست از دین و انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید مبنی بر لزوم قوی شدن کشور در زمینه فضای مجازی ابراز داشت: بی شک یکی از امکانات و ابزارهای بسیار مهم و مؤثر بر جامعه بشری، فضای مجازی است و آن چه مهم است ما باید با درک شرایط و اقتضائات نوین در این عرصه از تحولات جهانی عقب نمانیم، چرا که برای رساندن پیام انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) و نیز به منظور خنثی کردن تلاش ها و توطئه های دشمن به ویژه در رابطه با القای شبهات علیه انقلاب و نظام اسلامی و دین مقدس اسلام، باید از ظرفیت فضای مجازی به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمایشی دارند به این مضمون که از همان نقطه و زاویه ای که شما را مورد هدف قرار می دهند به دشمنتان پاسخ دهید و لذا ما باید از طریق فضای مجازی از ارزش ها و دستاوردها و آرمان های خود حراست کرده و به شبهات و دروغ پردازی های دشمن به نحو مطلوب پاسخ دهیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما باید در این زمینه ها در عرصه های بین الملل موثر و پیشگام باشیم به خصوص این که دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی شبهه افکنی و دروغ پردازی نموده و آن ها را در سطح وسیع منتشر می کند و لذا ما در برابر آن ها نباید ساکت و منفعل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از طریق اینترنت و فضای مجازی، دسترسی افراد به انبوهی از اطلاعات بسیار آسان و راحت شده که در گذشته این گونه نبود، به طوری که الآن حتی کودکان و نوجوانان تحت تاثیر این فضای مجازی هستند و لذا ما باید برای این تهدید و فرصت توأمان برنامه ریزی منسجم و هدفمندی داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha