شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر رفیع الدین اسماعیلی

حوزه/ رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: یکی از الزامات قوی شدن در فضای مجازی این است که مدیریت منسجم و هوشمندانه ای بر محتواهای تولید شده در فضای مجازی وجود داشته باشد.

دکتر رفیع الدین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات از جمله مهم ترین پیش نیازهای قوی شدن کشور در عرصه فضای مجازی است، اظهار داشت: ما در کنار فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش از حیث فنی و علمی، نیازمند تربیت نیروی کاربلد در این زمینه و به خصوص تلاش در جهت ارتقای مهارت او هستیم.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای قدرتمند دنیا که به استقلال مناسبی در عرصه فضای مجازی دست یافته اند، ضمن فراهم کردن زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات به دنبال مهارت افزایی نیروی انسانی خویش نیز بوده اند.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که ما در مقطع کنونی، محتواهای متنوع و بسیاری در زمینه فضای مجازی در کشور تولید می کنیم اما به نظر می رسد که هنوز مدیریت مناسبی در این باره صورت نمی گیرد چرا که یک نوع از هم گسیختگی و بی برنامگی در این باره مشهود است و حال آن که از الزامات قوی شدن کشور در فضای مجازی، برخورداری از مدیریت منسجم و هوشمندانه در زمینه تولید محتواست.

وی افزود: خوشبختانه ما بر اساس فرهنگ و آموزه های دینی و نیز الگوها و نمادهای ملی خود، محتواهای نابی داریم که باید بتوانیم این ها را به درستی در قاب رسانه و در بستر فضای مجازی معرفی و تبیین کنیم که اگر در این راستا موفق باشیم، شاهد الگوسازی و جریان سازی در عرصه بین الملل خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha