پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی توصیه کردند مردم دعایی که از حضرت علی(ع) برای رفع بلا روایت شده را با یقین و معرفت بخوانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی تأکید کرده و خواستار توسل به خداوند متعال و استعانت از امام زمان (عج) شدند.

آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بعد از اپیدمی جهانی ویروس کرونا در سخنانی گفتند: همگی ما باید بدانیم که خداوند متعال آسمان و زمین و نعمت های دیگر را برای منفعت بشر آفریده و به آن نیازی ندارد و همچنین ارسال پیامبران و نازل کردن کتاب های آسمانی از روی لطف و مهربانی خداوند برای بندگان است.

ایشان ادامه داد: بندگان با اعمال بد خود موجب محرومیت از رحمت و نعنت های الهی می شوند و باید بدانیم هرگاه گناهان زیاد شود و خضوع در برابر خداوند از میان برود، به دنبال آن عذاب می آید.

آیت الله نجفی تصریح کردند: هیچ کس گمان نکند که آنچه مرتکب شده با آنچه مردم مرتکب شده یا مرتکب می شوند، مساوی نیست؛ چرا که معصیت هر چقدر هم که کوچک باشد، در مقایسه با آنکه مورد معصیت قرار گرفته بزرگ است. این معصیت ها که به نظر گناهکار کوچک به حساب می آید، جمع شده و با معصیت های دیگران شدت گرفته و موجب نزول عذاب می شود.

این مرجع تقلید افزودند: این که با وجود مصیبت ها و گناهان، عذالب الهی به تأخیر افتاد، به خاطر مهربانی و رحمت خدای سبحان است. شیوع ویروس کرونا در روزگار ما شاید نتیجه افزایش گناهان و سرپیچی عموم بشر از خضوع و تسلیم در برابر خداوند باشد. خداوند انواع عذاب را از برخی از امت ها مثل قوم حضرت یونس (ع) که در عمل ایمان آوردند، برداشت.

آیت الله بشیر نجفی توصیه هایی را در این خصوص بیان کردند:

اول: بازگشت به آغوش توبه و توسل به درگاه خداوند متعال. استعانت از حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعا و توسل به آن حضرت

این دعا و توسل تنها با تقوا، محاسبه نفس و دست برداشتن از ظلم به یکدیگر حتی ظلم کوچک، به نتیجه می رسد.

 دوم: التزام به توصیه های متخصصان بیماری و عمل به آنچه برای ما الزامی می دانند و همکاری با یکدیگر برای تسهیل اجرای توصیه های پزشکی

جایز نیست دستور العمل هایی که از سوی طرف های متخصص صادر می شود، دست کم گرفته شود؛ چراکه این دستور العمل ها در جهت حفظ جان بشریت به ویژه مؤمنین است.

* دعایی از حضرت علی(ع) برای رفع بلا

 سوم: توجه به دعا که کلید رحمت الهی است و به ویژه دعایی که از امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) برای رفع بلا روایت شده و آن دعا (أَدِمْ مُلْکَکَ عَلَی مُلْکِکَ بِلُطْفِکَ الْخَفِیِّ) «به لطف پنهانت، فرمانروایی‌ات را بر قلمرو حکومتت به کار گیر (مهج‌الدعوات)» است

با اعتقاد و یقین به معرفت الهی این ذکر را بگویید که در اخبار معتبر آمده که رحمت الهی در گرو یقین و معرفت الهی است، لذا باید معتقد بوده و یقیناً آن را قبول داشته باشیم به گونه ای که هیچ شک و تردیدی در اینکه خداوند متعال خالق همه چیز است و امور به دست اوست، نداشته باشیم.

خداوندا به تو پناه آوردیم و بر تو توکل کردیم و به سوی تو به کردیم و بازگشت ما به سوی توست، پس بر ما رحم کن و توبه ما را بپذیر که تو بسیار توبه پذیر و مهربان هستی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha