شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه عقل و خرد جمعی اقتضا می‌کند که همه با هم برای مقابله و مبارزه با کرونا اقدام کنیم، گفت: امسال همه با هم باید در سفر نرفتن و خانه نشستن متحد باشیم و یکی از سین‌های سفره هفت‌سین امسال ما سفر نرفتن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور و مدیرعامل و مسئولان این جمعیت در استان، با اشاره به حضور و اهتمام همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب ما این بود که مردم در چنین حوادث و رخدادهایی حس دینی و انسانی خود را مجسم کرده و هرچه داشتند به میدان آوردند.

وی ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم هفت برکت انقلاب را نام می‌برند که یکی از آن‌ها حضور مردم در تکانه‌های اجتماعی است، حضوری که آن را در تمام وقایع و حوادث مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این روحیه مردم بوده و هلال‌احمر از جنس همین مردم است، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در همه حوادث و رخدادها جلودار و پیشتاز است و این پیشتازی خود امتیاز مهمی است.

وی افزود: در قرآن می‌خوانیم «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ؛ سبقت گیرندگان، آنان مقربان درگاه‌اند»؛ یعنی هر کس در کمک به مردم و کسب حسنات سبقت بگیرد نزد خداوند مقرب‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همه خادمان و فعالان این عرصه اجر و پاداش دارند؛ اما داوطلبان هلال‌احمر نزد خداوند اجر و قرب ویژه و حسنه مضاعف دارند، زیرا داوطلبانه به میدان کمک و امداد آمده و تکلیف دینی و انسانی آن‌ها را به صحنه آورده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این حادثه هم نیروهای هلال‌احمر در کنترل، قرنطینه، تب سنجی افراد در ورودی استان‌ها، و ... حضور جانانه‌ای داشتند که تمام این فعالیت‌ها حسنه است.

وی افزود: رهبری فرمودند هر کاری که جلوی گسترش این ویروس را بگیرد حسنه بوده و هر کاری که این ویروس را گسترش دهد سیئه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این تأکید رهبری همان فرموده حق‌تعالی در آیه 85 سوره نساء است که می‌فرماید: «مَنْ یشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً یکنْ لَهُ نَصِیبٌ مِنْهَا ۖ وَمَنْ یشْفَعْ شَفَاعَةً سَیئَةً یکنْ لَهُ کفْلٌ مِنْهَا»؛ هر کسی واسطه رواج کار خوبی شود او در آن کار خوب شریک است و هر کس کاری کند که مردم به کار بد و گناه آلوده شوند او هم در آن گناه شریک خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی و درمانی و توصیه‌های مسئولان برای مقابله و مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مردم ما فهیم و بالغ بوده و همه باید این موارد را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگرچه در جامعه برخی سنت‌ها و فرهنگ‌هایی را داریم که ریشه عمیقی دارد اما انتظار می‌رود مردم امسال از انجام این امور خودداری کنند؛ زیرا ما حق نداریم جان خود و جان دیگران را در معرض خطر و ضرر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه عقل و خرد جمعی اقتضا می‌کند که همه با هم برای مقابله و مبارزه با این بیماری اقدام کنیم، اظهار کرد: امسال همه با هم باید در سفر نرفتن و خانه نشستن متحد باشیم و یکی از سین‌های سفره هفت‌سین امسال ما سفر نرفتن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه افزود: از همه کسانی که در خط مقدم و خاک‌ریز اول دفاع از ملت ایران در برابر این ویروس هستند به‌ویژه پزشکان و پرستاران قدردانی کرده و از خداوند می‌خواهیم توفیق عنایت کرده تا بتوانیم این پیچ تاریخی و امتحان الهی را به سلامت پشت سر بگذاریم و ایران را به تمدن اسلامی نزدیک کرده و جهان را آماده حضور امام عصر (عج) بسازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha