جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) گفت: قطعاً یکی از نتایج صبر و بُردباری در مواجهه با بیماری ها و سختی ها و مشکلات، لطف و رحمت الهی بر بندگان صبور و مقاوم است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره بقره اظهار داشت: بر اساس این آیه مبارکه، همه مردم و خلائق مورد امتحان و آزمایش قرار می گیرند که البته روش ها و شیوه های ابتلا و آزمایش آن ها فرق می کند و آن چه قطعی است، اصل امتحان و آزمایش است.

وی افزود: در ادامه آیه نیز خدای متعال تأکید می کند کسانی که در این آزمایش ها و ابتلائات صبر پیشه کرده و روحیه خود را نمی بازند، قطعاً مورد رحمت و لطف الهی قرار می گیرند و به آن ها بشارت ویژه ای داده می شود.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که صبر در راه خدا دارای مقام و عظمت خاصی است، گفت: بُردبای و صبوری در برابر ابتلائات و امتحان های الهی باعث می شود که لطف و عنایت پروردگار عالم متوجه صابران گردد.

وی افزود: آن چه مهم است این که همه بدانیم به هر حال بازگشت همه به سوی خداست و همه چیز به دست اوست و از این رو باید در مواجهه با بیماری ها، صبر و استقامت کرد و در عین حال به توصیه های پزشکان و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به خوبی عمل نمود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha