جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 892753
۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
روند ضدعفونی مساجد در برونئی ادامه دارد

 حوزه/ وزارت امور مذهبی برونئی روز دوشنبه اعلام کرد که اذان گویی در مساجد به روال معمول ادامه خواهد داشت اما نمازهای جماعت در کلیه مساجد تا ۳۰ مارس برگزار نخواهند شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، مساجد منتخب در چهار منطقه در سرتاسر کشور اسلامی دارالاسلام برونئی همچنان مطابق با دستورالعمل های تعیین شده توسط وزارت بهداشت این کشور تحت عملیات ضدعفونی قرار دارند تا از پاکیزگی آنان و سلامت نمازگزاران اطمینان حاصل شود.

مسجد کامپونگ سلنگان در منطقه  بندری تمبرونگ،  یکی از این مساجد است که تحت عملیات ضدعفونی گسترده قرار دارد. به گفته مقامات دولتی برونئی تعطیلی موقت مساجد، مدارس اسلامی، نمازخانه ها و دیگر مراکز تجمعات دینی قرار است تا ۳۰ مارس ادامه داشته باشد.

وزارت امور مذهبی برونئی روز دوشنبه (۲۳ مارس) اعلام کرد که فراخوانی نماز (اذان گویی در مساجد) طبق روال معمول ادامه خواهد یافت و مسئولان و بانیان مساجد باید وظایف خود را انجام دهند.

طبق این دستورالعمل، نماز جماعت همچنین توسط پیشنماز و مقامات مسجد اقامه شده و ذکر و دعا، تلاوت قرآن مجید و اذان گویی در هر زمان مناسب و به روند گذشته از طریق بلندگوهای مسجد پخش می شود تا مردم از راه دور از آموزه های دینی بهره مند گردند.

کشور برونئی

برونئی با نام رسمی کشور "برونئی سرای صلح" کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن بندر سری بگاوان است، نام رسمی این کشور «کشور برونئی سرزمین آشتی» (به مالزیایی با خط عربی: نڬارا برونی دارالسلام) است. مردم برونئی از نژاد مالزیایی می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha