پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی گفتند: تذکر و پیشنهاد ما این است مردم مؤمن و متعهد اگر اجتماع فکری و روحی - نه اجتماع مکانی- داشته باشند چون خدا دعا در حال اجتماع را دوست می‌دارد و به اجتماع عنایت دارد، در یک روز و یک ساعت همگی در جای خود حالت تضرع و توبه و توسّل پیدا کنند انشاء الله خداوند این بلا را از جامعه بشری رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت حلول ماه شعبان المعظم و ویروس منحوس کرونا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم؛
فرارسیدن ماه شعبان که ماه حضرت پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم بوده و مشتمل بر موالید پر برکت مخصوصاً خجسته میلاد مولا و سرور ما حضرت بقیة الله صاحب العصر و الزمان علیه السلام می باشد را بر عموم ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی تبریک عرض می نمایم.
همچنین با تشکر از همه خدمتگذاران عرصه سلامت، کادرهای پزشکی و درمانی و نیروهایی مسلح که با اخلاص و ایثار متحمل زحمات فراوانی می شوند، با توجه به اعمال، مضمون دعاها و مناجات‌های این ماه شریف و نیز شیوع بیماری «کرونا» مطالبی را به مردم عزیز که از لحاظ تعهد اسلامی و محبت خاندان عصمت علیهم‌السلام ممتاز می‌باشند متذکر می‌شوم که این مطالب برگرفته از آیات قرآنی و فرهنگ اهلبیت عصمت علیهم‌ السلام است:
 

1. با در نظر گرفتن فرهنگ اسلامی معمولاً بلا و مشکلاتی که در زندگی انسان‌ها پدید می‌آید نتیجه معصیت‌های انسان‌ها است و احیاناً امتحان پروردگار را نیز در بر دارد که حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند بلا و کاهش نعمت‌هایی که در زندگی انسانها پدید می‌آید در نتیجه ارتکاب گناه است و بعد از آن این آیه را تلاوت می‌کنند «وَمَا أَصَابَکُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ ... » (آیه 30 سوره شوری)(سفینة البحار، ج3، ص 218)
2. و همچنین در جایی دیگر می‌فرمایند اگر مردم از گناهان خود توبه کنند و بجانب خداوند که پناهگاه عالم هستی است برگردند، خداوند ارحم الراحمین و توبه پذیر، از گناهان آنها می‌گذرد و مجدداً  آنها را مشمول نعمت‌های خود قرار می‌دهد.
حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه در خطبه 143 می‌فرمایند:
«اِنَّ اللّهَ یَبْتَلی عِبادَهُ عِنْدَ الاَعْمالِ السَّیِّئَةِ بِنَقْصِ الثَّمَراتِ وَ حَبْسِ الْبَرَکاتِ، وَ اِغْلاقِ خَزائِنِ الْخَیْراتِ، لِیَتُوبَ تائِبٌ، وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ، وَ یَتَذَکَّرَ مُتَذَکِّرٌ»خداوند بندگان خود را در نتیجه ارتکاب معصیت‌ها به نقصان و کاهش محصولات و میوه‌ها و بستن راه برکات مبتلا می‌کند تا اینکه توبه کنند و متذکّر خداوند شوند.
بنابراین تذکر و پیشنهاد ما این است مردم مؤمن و متعهد اگر اجتماع فکری و روحی - نه اجتماع مکانی- داشته باشند چون خدا  دعا در حال اجتماع را دوست می‌دارد و به اجتماع عنایت دارد، در یک روز و یک ساعت همگی در جای خود حالت تضرع و توبه و توسّل پیدا کنند انشاء الله خداوند این بلا را از جامعه بشری رفع می‌کند.
ضمناً برای این که توجه بیشتر به عظمت فرهنگ اهلبیت عصمت علیهم السلام داشته باشیم به این حدیث که از پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم که حاوی هشدار به بشریت است و در 14 قرن پیش گفته شده است توجه کنید: اسامه از پیغمبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل می‌کند که حضرتش فرمودند در هر نقطه‌ای که شنیده شد مرض «وبا» در آن بوجود آمده است هرگز به آن نقطه وارد نشوید و کسی هم از آن نقطه خارج نشود.
ابن ابی الحدید نیز در جلد 12 شرح نهج البلاغه صفحه 78 این روایت را از پیغمبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل کرده است.
در پایان برای همه ملت عزیز و شریف ایران از خداوند باری تعالی طلب عافیت و صحت مسئلت می نمایم.
حسین نوری همدانی
اول شعبان المعظم 1441

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ... IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    خدا را شکر