جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ترس از کرونا

حوزه / مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان با تأکید بر لزوم ورود حوزه های علمیه به مبارزه با ویروس کرونا در سطح بین الملل، گفت: در شرایطی که دنیا با ویروس مهلک کرونا دست و پنجه نرم می کند، حوزه های علمیه می توانند در جهت کاهش استرس جامعه جهانی، اقدمات اساسی را به عمل آورند.

حجت الاسلام میثم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، به نقش روحانیون و حوزه های علمیه در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: روحانیون و حوزه های علمیه با استفاده از معارف ارزشمند الهی و قرآنی برای ایجاد آرامش روحی و روانی مردم در خط  مقدم مبارزه  با ویروس کرونا قرار دارند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان، با تاکید بر لزوم ورود هر چه بیشتر حوزه های علمیه در مبارزه با ویروس کرونا در سطح بین الملل، افزود: در شرایطی که دنیا با ویروس مهلک کرونا دست و پنجه نرم می کند، حوزه های علمیه می توانند در جهت کاهش استرس جامعه جهانی، اقدمات اساسی را به عمل آورند.

وی، از آمادگی مرکز حوزه علمیه کاشان برای کمک به کادر درمان و ارائه خدمات اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: مسئولان بهداشت و درمان هر جا نیاز به روحانیون  داشته باشند با جان و دل پذیرا هستیم.

حجت الاسلام یوسفی افزود: طلاب و روحانیون طی روزهای گذشته علاوه بر قدردانی از کادر درمانی، در عرصه های روحیه دادن و کمک به بیماران، تغسیل اموات، ضدعفونی معابر عمومی، کمک به نیروهای نظامی و انتظامی برای ایجاد نظم و ... تلاش های جهادی زیادی انجام داده اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان، دلجویی از بیماران و خانواده اموات از طریق تماس تلفنی و فضای مجازی را از دیگر خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: طلاب و روحانیون در تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، آرامش روحی روانی و کاهش استرس جامعه نیز قدم های مؤثری برداشته اند.

وی، ورود روحانیون و طلاب به فضای مجازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی مساجد، جلسات مذهبی و دینی، برخی از روحانیون و طلاب با تولید محتوای دینی در فضای مجازی، برنامه ریزی خوبی در برقراری آرامش روانی مردم داشته اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان، همکاری مسئولان و مردم را در قطع زنجیره کرونا مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران مجاهدان جبهه سلامت کشورند و از زحمات طاقت فرسای این عزیزان که با جهاد و از خودگذشتگی، جانشان را برای سلامتی مردم به خطر انداخته اند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha