جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
در بحران کرونا، جامعه اسلامی آریزونا به یاری شهروندان نیازمند شتافتند

حوزه/ در زمانه بحران کرونا، داوطلبان مسلمان در ایالت آریزونای آمریکا، فعالیت های متعددی را از جمله اداره بانک غذایی تا تحویل مواد غذایی به درب منازل افراد سالخورده و آسیب پذیر را آغاز کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc۱۵، جامعه مسلمانان در ایالت آریزونای آمریکا از جمله گروه های اسلامی متعددی در ایالات متحده هستند که برای کمک به همسایگان نیازمند و افراد آسیب پذیر در بحران کرونا شتافته اند.

این مسلمانان نیکوکار، فعالیت های متعددی را از جمله اداره بانک غذایی اجتماعی تا تحویل مواد غذایی به درب منازل افراد آسیب پذیر و سالخورده آغاز کرده اند.

 مسعود رحمان یکی از داوطلبان گفت که چندین غذاخوری متعلق به اعضای این گروه فعالیت شان را آغاز کرده اند و هر کسی که به ما مراجعه می کند، هرگز دست رد به سینه اش نمی زنیم.

 وی افزود: بیشتر افرادی که به آنها خدمت می کردند خانواده های کم درآمد از همه قومیت ها و اقلیت ها بودند. آنها حتی به بسیاری از پناهندگان که دوباره در منطقه ساکن شده بودند ، کمک کردند.

این گروه جعبه های غذا را برای افراد نیازمند بسته بندی کرد. داوطلبان گفتند از پاستا گرفته تا شکر ، آرد ، روغن ، مواد بهداشتی ، دستمال و حتی پوشک  برای خانواده های نیازمند گذاشته شده اند.

به گفته این داوطلبان در چند هفته گذشته، یافتن مواد غذایی مورد نیاز برای بسیاری از افراد دشوار شده و مواد غذایی در فروشگاه ها به سرعت به فروش رفته و با کمبود مواجه هستند. مردم نمی توانند نیازمندی هایشان را فراهم کنند.

رحمان گفت: بسیاری از فروشگاه ها دیگر سفارش آنلاین نمی گیرند.

همچنین اتحاد مسلمانان آریزونا نیز فهرست خرید را از افراد مسن، معلول و آسیب پذیر دریافت کرده و خریدهای آنان را انجام می دهند.

احمد ابوالحسین دانشجوی دکترا از دانشگاه ایالتی آریزونا یکی از این داوطلبان می گوید: ما همه با هم هستیم و در یک جامعه زندگی می کنیم. هر چند در زمانه پرچالشی گرفتار شده ایم، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم نسبت به هم مهربان تر شوند.  همانطور که پیامبر (ص) فرمودند: صلح را گسترش داده و گرسنه ها را سیر کنید.

 اشرف عبدالولی یکی از داوطلبان این جنبش گفت:  این یک هسته مرکزی برای همه ما است و نشان داد که اساسی ترین نیازهای ما چیست. نه یک ماشین گران قیمت بلکه اصلی ترین چیز مواد غذایی است.

 همانطور که پیامبر (ص) فرمودند: صلح را گسترش داده و گرسنه ها را سیر کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha