پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تمامی بشریت را به توسل به خداوند متعال، دعای خالصانه و اعتراف به گناهان دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تمامی بشریت را به توسل به خداوند متعال، دعای خالصانه و اعتراف به گناهان دعوت کرد.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، با بیان اینکه بشریت باید در این شرایط که ویروس کرونا در تمامی جهان فراگیر شده به مسئولیت فردی و اجتماعی خود عمل کرده و از عذاب بزرگ و کوچکی امت های پیشین به آن دچار شدند، دست عبرت بگیرند، گفت: ویروس کرونا شاید بخشی از عذاب الهی باشد تا بشریت نسبت به خطا های خود آگاه شده و انحراف های خود را اصلاح کند.

 آیت الله مدرسی تضرع و توسل به درگاه خداوند سبحان را مسئولیت بشریت دانست و گفت: قوم یونس به خداوند تضرع کردند و خدا عذاب را از آنان برداشت.

این عالم عراقی بشریت را به مقابله با تمامی انواع فساد مثل نظام ظالمانه طبقاتی، بی مبالاتی و بی توجهی  به ارزش های های الهی مثل ریختن خون انسان های بی گناه و بی ارزش کردن جان انسان، گسترش فساد جنسی و اقتصادی دعوت کرد و از صاحبان بصیرت و دوستداران انسانیت خواست در حد توان خود برای آگاهی بخشی مردم و یاد آوری آنان تلاش کنند.

 در همین راستا آیت الله مدرسی در خصوص مسئولیت مردم، نکاتی را بیان کرد:

اول: توجه و توسل هر فرد به خداوند سبحان موجب دفع بلا از همگی می شود، لذا همگی از روز ها و شب های ماه حرام برای نماز، روزه و دوری از اعمال حرام استفاده کنند و هر کس بخشی از اموال خود را برای ذخیره معادش صرف نیازمندان کند.

دوم: همه افراد با رعایت بهداشت، عدم خروج از خانه مگر برای کاری های ضروری همراه با رعایت راه های پیشگیرانه، دوری از حضور در تجمعات و افراد به ویژه بیماران و کسانی که احتمال دارد مبتلا به ویروس باشند، این اپیدمی را جدّی بگیرند.

سوم: عمل به توصیه های پزشکان در پیشگیری از بیماری.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود از همدردی و همبستگی مردم عراق در مقابله با این ویروس قدردانی کرد و از خداوند متعال خواست که آنان را موفق گرداند و روحیه همدردی و همبستگی را موجب غلبه بر این ویروس قرار دهد.

ایشان در پایان خواستار رعایت حقوق قربانیان این ویروس شد و گفت: باید جنازه این قربانیان مورد احترام باشد و در قبوری که شایسته آنان است دفن شوند و این کار از طریق ساختن قبرستان ویژه برای آنان و به دور از مناطق مسکونی انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha