پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرارگاه مردمی کریمه

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه در بحران کرونا، با نظرات کارشناسی و علمی همراه شدند و به صحنه آمدند و همراهی لازم را در مبارزه با این بحران داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، نهم فروردین در بازدید از قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) در مجتمع فرهنگی نور و دیدار با دست اندرکاران این قرارگاه عنوان کرد: در درون انقلاب اسلامی ظرفیتی وجود دارد که الگو ساز و نیرو ساز و تحول‌آفرین است و این ظرفیت مهم، سابقه ای در جهان ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: این ظرفیت مهم، نیروهای مردمی است که قدرت نرم فکری و معرفتی و اعتقادی و فرهنگی به شمار می رود و در جهان بی نظیر است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مردمی، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که با این قدرت می توان مشکلات را حل کرد، این از درون اسلام و گفتمان انقلاب بیرون آمده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: از سال ۵۷ نسلی جوان آمد و قدرت عظیم جهان شد و انقلاب و دفاع مقدس جریان یافت و بسیج ماندگار شد، این قرارگاه مردمی نیز از دل تجربیات گذشته و متن ایمان و اعتقاد جوشیده است و ارزش دارد و می تواند معجز کند و باید اقدامات آن ثبت و ضبط شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: باید ستادهای حوزوی استان‌ها نیز تجربیات خود را منتقل کنند، همان گونه که نهادهای حوزه در سیل سال گذشته در قم و کشور تجربیات نویی را با حضور طلاب جوان آفریدند و سعی شد این تجربیات در اتفاق کرونا نیز بازآفرینی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه در بحران اخیر در اقدامات درون سازمانی، به آموزشهای مجازی پرداخت و در بخش بیرونی نیز با مردم و جامعه و مسئولان همراه شد.

وی افزود: کرونا همانند بسیاری از رویدادها ابعاد داخلی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و معیشتی و بین‌المللی و...دارد و باید تمامی این ابعاد را با هم دید.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: حوزه باید منطق تفسیر و تعامل با حوادث را با هزاران زبان تبیین کند ما در حوزه با جریان ها همراه هستیم و باید با ادبیات مختلف فکر جوانان را اغنا کنیم.

وی همچنین ادامه داد: نمایندگان، مسئولان و دولت باید فردای کرونا را در اقتصاد و معیشت ببینند تا دچار مشکل نشویم، بعد از سپری شدن کرونا باید به وضعیت معاش مردم توجه شود، قرارگاه می تواند در این زمینه از ظرفیت های لازم استفاده کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: ارائه مشاوره به جامعه ای که در هراس و ترس است علاوه بر خانواده هایی که دچار مصیبت شده اند یکی از رویکردهای مهم است و باید با توجه به آموزه‌های دینی به این مشاوره‌های کارشناسی پرداخت، باید در این بخش به درستی سرمایه گذاری شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: مسئولان در قبال اقدامات مردمی و خودجوش، احساس رقابت نداشته باشند و قدر ظرفیت های مردمی و حضور داوطلبانه را بدانند، وظیفه حوزه علمیه نیز همدلی و همراهی با این ظرفیت هاست، چنین ظرفیت هایی متعلق به مردم است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: دین هراسی و ایران هراسی از سوی دشمنان تبلیغ می‌شد و اخیرا با این بحران، معاندان به قم هراسی و حوزه هراسی نیز پرداختند، باید با تدبیر وارد شد و  این مسائل مهم بررسی شود، در رنسانس مسائل اپیدمی ها بود که روی مسائل کلیساها سایه انداخت.

وی بیان کرد: حوزه در همان بدو اعلام رسمی کرونا در قم، تعطیل شد آموزش هایی در فضای مجازی رفت و حتی اگر قرنطینه نیز اعلام می شد حوزه آن را می پذیرفت، حوزه‌های علمیه در بحران کرونا، با نظریات کارشناسی و علمی همراه شدند و به صحنه آمدند و همراهی لازم را در مبارزه با این بحران داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه قوائد علمی و کارشناسی را محترم می داند و تقاضا دارد با حفظ این قوائد، شرع نیز مورد توجه باشد، در شرایطی که مغرضان پای کار آمدند یک عده نیز از روی غفلت به آن دامن زدند باید هوشیارانه عمل کرد.

وی عنوان کرد: باید با همدلی و همراهی دیگر ناهنجاری ها را نیز رفع کرد و همه اعم از سپاه، بسیج، حوزه، رسانه و نیروهای مردمی مشارکت کنند، ما قدردان این تلاش ها هستیم ما نیز خود را خادمان این طرح می دانیم و امید است این بلا از سر بشریت و مسلمین به زودی دور شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha