سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم

حوزه/ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم در تشریح عملیات های امدادی سال ۹۸ گفت: در سال گذشته به ۳۹۹ مورد حادثه، توسط هلال احمر امدادرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، هادی سلیمی با ارائه گزارش مدیریتی عملیات امداد و نجات و خدمات ارائه شده قم در سال گذشته عنوان کرد: امداد و نجات قم، کمک رسانی به ۳۹۹ مورد حادثه در سال ۹۸ را تحت پوشش قرار داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این حوادث شامل ۷ مورد برف و کولاک، ۲۳۴ مورد حوادث جاده ای، ۶۴ مورد خدمات حضوری، ۴۰ مورد خدمات مناسبتی، ۳ مورد حوادث دریایی و ساحلی، ۱ مورد زلزله، ۲۸ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد شهری، ۱ مورد صنعتی و کارگاهی، ۱۸ مورد کوهستان و ۱ مورد هوایی است.

وی عنوان کرد: مجموع کل حادثه دیدگان ۳۱۰۹۸۱ نفر بودند که ۶۳۹ نفر در برف و کولاک، ۹۵۷ نفر در حوادث جاده‌ای، ۷ نفر در حوادث دریایی و ساحلی، ۴۸۰ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۱۳ نفر در حوادث شهری، ۲ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی و ۴۴ نفر در حوادث کوهستان دچار حادثه شده‌اند و ۶۷ نفر از حادثه دیدگاه از خدمات حضوری و ۳۰۸۷۷۱ نفر نیز از خدمات مناسبتی بهره‌مند شدند.

سلیمی با اشاره به مجموع کل آسیب دیدگان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۱۰۹۲۸ نفر دچار آسیب شدند که شامل ۶۳۹ نفر آسیب‌دیده در برف و کولاک، ۹۱۰ نفر در حوادث جاده ای، ۶۸ در خدمات حضوری، ۳۰۸۷۷۱ نفر در خدمات مناسبتی است.

وی افزود: همچنین تعداد آسیب دیدگان در این حوادث شامل ۴ نفر در حوادث دریایی – ساحلی، ۴۷۹ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۱۳ نفر در حوادث شهری، ۲ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی و ۴۲ نفر در حوادث کوهستان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: همچنین مجموع کل نجات یافتگان شامل ۱۷۸ نفر مشتمل بر ۱۳۵نفر انتقالی به مراکز درمانی و ۴۳ نفر درمان سرپایی است که در این میان ۱۳ نفر در حوادث جاده‌ای و ۶۳ نفر در خدمات حضوری، ۷۱ نفر در خدمات مناسبتی و ۳۱ تفر در سیل و آبگرفتگی نجات یافتند.

وی بیان کرد: مجموع کل افراد اسکان داده شده در حوادث سال گذشته نیز ۴۶ نفر شامل ۱۶ نفر در برف و کولاک و ۳۰ نفر در خدمات مناسبی است.

سلیمی گفت: مجموع کل تیم های عملیاتی اعزام شده در این حواث در سال ۹۸ نیز شامل ۹۷۱ تیم به همراه ۳۸۳۶ نفر نیروهای عملیاتی بوده است که ۲۵۲ دستگاه آمبولانس نیز به همراه تیم‌ها اعزام شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴ مورد عملیات اطفاء حریق و ۲۶۹ مورد مجموع کل عملیات رها سازی انجام شده به ثبت رسیده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت ۲۴ دقیقه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه نیز ۱۴:۵۲ دقیقه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای از آغاز تا پایان عملیات نیز :۴۲:۱۲ دقیقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha