جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه های جهادی گیلان

حوزه/ اگر چه کار تجهیز، تغسیل و تکفین بیماران کرونایی به دلیل انتقال بیماری از فعالیت های بسیار سخت به شمار می رود، ولی طلاب و روحانیون جهادی با رعایت همه پروتکل بهداشتی، خطر این ویروس را به جان خریده و این فعالیت را عاشقانه انجام می دهند.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، مسئول قرارگاه جهادی سلامت حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشار به فعالیت جهادی طلاب و روحانیون این استان، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در گیلان، قرارگاهی با حضور طلاب و روحانیون جهادی برای خدمت رسانی به مردم و بیماران کرونایی در بیمارستان، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان راه اندازی شد.

مسئول قرارگاه جهادی سلامت حوزه علمیه گیلان ادامه داد: از زمان راه اندازی این قرارگاه شاهد برکات بسیار خوبی در عرصه خدمت رسانی جهادی طلاب بودیم و همین مسأله موجب خوشحالی کادر درمانی، دانشگاه علوم پزشکی و بیماران کرونایی شده است.

وی ادامه داد: از زمان نشر ویروس، قرارگاه جهادی سلامت حوزه علمیه گیلان به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی در عرصه حفظ سلامت مردم، کمک به بیماران و تجهیز، تغسیل و تکفین اموات کرونایی با حضور بیش از ۴۰ طلبه است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: این فعالیت ها عمدتا در بیمارستان های رازی، رسول اکرم(ص)، قائم و پورسینا در شهرهای رشت، لاهیجان، صومه سرا و...  انجام می شود.

وی ادامه داد: اگر چه کار تجهیز، تغسیل و تکفین بیماران کرونایی از فعالیت های بسیار سخت به دلیل انتقال بیماری است، ولی طلاب و روحانیون جهادی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و با همکاری دانشگاه بهداشتی خطر این ویروس را به جان خریده و این فعالیت ها را انجام می دهند.

حجت الاسلام محمدی، شناسایی خانواده‌های بی سرپرست و بی بضاعت و توزیع بسته های غذایی، ضدعفونی معابر عمومی با تراکتور، ایجاد ایستگاه در مرکز شهر برای پخش اقلام مهم(هفته ای ۳روز)، جذب منابع مالی از خیرین شهرستان، همکاری با بهداشت جهت شناسایی خانواده‌های مبتلا و آرامش دادن و معرفی به بهداشت و تهیه اسپند جهت ضدعفونی و میکروب زدایی مغازه ها و ... است.

مسئول قرارگاه جهادی سلامت حوزه علمیه گیلان افزود: در این رابطه بیش از ۲۰۰ طلبه و روحانی گیلانی مشارکت داشته و اقدام به توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی و ۴۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی در بین نیازمندان کرده اند.

وی یادآور شد: این فعالیت تا کنترل همه جانبه این ویروس در این استان همچنان ادامه خواهد داشت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha