سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سالک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک گفت: نام گذاری شعار سال بر اساس طرح و برنامه ریزی رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تبیین ابعاد شعار سال 99، با اشاره به این که این نام گذاری براساس طرح و برنامه ریزی رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی در جنگ اقتصادی، برون رفت از تحریم ها و فشارهای ظالمانه و یک جانبه است، لذا یکی از سیاست هایی که به عنوان نام گذاری سال مطرح شد جهش تولید است.

وی افزود: جهش و تولید دوکلیدواژه ای است که صاحب دو فرهنگ بسیار غنی است، از یک سو جهش از مجاهدت، تلاش، فعالیت و مبارزه و حضور به موقع و شبانه روزی برای یک کار بزرگ خبر می دهد و از سوی دیگر، تولید هدف این جهش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تولید را دارای فرهنگ خاص خود دانست و گفت: تولید نیز دارای فرهنگ خاص خود است و به معنای سرمایه گذاری تولیدکننده، مواد اولیه، نقدینگی، گردش مالی، بازاریابی، اقتصاد صادرات محور و تلاش برای رفع نیازهای داخلی و بازاریابی در منطقه است.

وی اضافه کرد: در صورتی که جهش تولید تحقق یابد موضوعاتی مانند بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را تحت تاثیر قرار داده و مسأله ازدواج جوانان و ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ماهیت این نام گذاری را تحقق یک حرکت بزرگ در راستای پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: باید به نقطه ای برسیم که بتوانیم بدون نفت، کشور را اداره کنیم و ارتباطات جهانی و بین المللی خود را در صادرات و واردات تنظیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق نخواهد افتاد جز آن که به طور واقع تولید کشور در حد مطلوب و در تمام نیازهای داخلی و منطقه ای انجام پذیرد، و لذا جهش تولید نقش اساسی در راستای خودکفایی و رقابت جهانی خواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط پیچیده و سخت پیش آمده بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا و امکان طراحی دشمن برای فلج نمودن کشورهایی همچون ایران، گفت: پس از 41 سال که در مقابل استکبار جهانی قرار گرفته ایم این اطمینان را پیدا کرده ایم که می توانیم بر تمام نقشه های استکبار پیروز شویم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت داخلی کشور و مشارکت مردم می تواند این ویروس را خنثی کند و البته دشمنان ما نیز گرفتار و زمین گیر این ویروس شده اند، در حالی که وضع اقتصادی آنها نیز بد بوده و شرایطی را دارند که نمی توانند به این راحتی از این بن بست بیرون بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha