پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هنرمند

حوزه/ جلوه های ایثار اجتماعی از سوی مدافعان سلامت تا اقشار مختلف مردم که تمامی همت ها و تلاش ها را در مسیر شکست این ویروس منحوس به کار گرفته اند، در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن هنرمند در گفت و گویی گفت: اتحاد، همبستگی اجتماعی، تلاش برای حفظ سلامت جامعه، کار شبانه روزی با روحیه ای ایثارگرانه و خستگی ناپذیر  نشانه تاثیر نشر روحیه ایثارگری در جامعه است .
وی افزود: در راستای مقابله با این ویروس منحوس در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ستاد پیشگیری و مقابله با بحران نیز تشکیل و جلسات متعدد در این راستا تشکیل و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

توزیع ۶۰۰۰ بسته بهداشتی در بین جامعه هدف

 مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت : با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با بحران ویروس کرونا در بنیاد شهید وامور ایثارگران بیش از ۳۹۰۰۰ مورد اقلام بهداشتی در قالب ۶۰۰۰بسته در بین جانبازان و والدین معظم شهدای استان قم  توزیع شد .
 
حجت الاسلام هنرمند افزود: این اقلام شامل ۱۴۰۰۰ماسک سه لایه، ۷۵۰۰ماسک قابل شستشو، ۱۰۰۰۰ دستکش، ۳۶۰ ماسک فیلتر دار، ۷۲۰۰محلول، بسته بندی و توزیع شده است.
 
 وی اضافه کرد: این بسته ها توسط  روسای مناطق، مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ستاد و مناطق یک و دو استان قم تهیه، بسته بندی و حتی در روزهای تعطیلات نوروزی کار توزیع ادامه یافته است.

 وی تصریح کرد: در این طرح جانبازان شیمیایی شدید و متوسط، جانبازان ۷۰درصد و والدین شهدا بدلیل شرایط خاص مجروحیت و یا کهولت سن در اولویت قرار داشتند، در مراحل بعد جانبازان با درصد خفیف شیمیایی و همسران شهدا قرار دارند.
 حجت الاسلام هنرمند افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی، رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه هدف، پیامک های بهداشتی برای قشر آسیب پذیر ایثارگر که دارای مشکلات تنفسی یا کهولت سن هستند با تاکید بر اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت، ارسال شده است.
 
تفقد و دلجویی از ۲۵۰۰ خانواده شاهد و ایثارگر
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: با شیوع ویروس کرونا و عدم امکان دیدار حضوری و از سویی لزوم عدم توقف طرح سپاس کلیه کارکنان از مدیرکل تا روسای مناطق و مدیران و روسای ادارات و معاونان و کارشناسان به منظور ایجاد ارتباط موثر و تفقد و دلجویی از خانواده ها از اسفند ماه سال ۹۸ با جامعه هدف تماس تلفنی را آغاز نموده و تاکنون با ۲۵۰۰ خانواده معظم شاهد و ایثارگر تماس برقرار کرده است.

حجت الاسلام هنرمند افزود: در این طرح والدین و جانبازان بستری در بیمارستانها و منازل در اولویت تماس ها قرار گرفتند. این طرح به منظور استمرار ارتباط موثر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران تا اتمام شیوع این ویروس منحوس ادامه دارد.
وی افزود : متاسفانه در این ایام تعدادی از خانواده های معظم شهدا به دلیل ویروس کرونا و یا دلایل دیگر دارفانی را وداع گفتند . از این رو طبق برنامه ریزی با خانواده داغدیدگان تماس برقرار شد و مسایل ایشان مورد پیگیری قرار گرفت و ضمن صدور نامه همکاری سایر دستگاهها برای تغسیل و تدفین با ارسال بنر از ایشان دلجویی صورت گرفت.
تقویت خدمات غیر حضوری برای جامعه هدف
حجت الاسلام هنرمند اذعان داشت : در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تاکید بر ماندن در خانه ، پیامک هایی با ارایه شمار ه های تماس بنیاد برای ارتباط جامعه هدف با حوزه های مختلف و پیگیری امور بدون نیاز به مراجعه حضوری ارسال شده است.
وی افزود: در این راستا شماره های ۳۷۷۳۶۹۹۹، ۳۷۷۳۶۹۹۷ و ۳۷۶۰۳۲۷۷ برای پیگیری کارهای اداری به ترتیب مربوط به اداره کل ، مناطق یک و دو بنیاد شهیدو امور ایثارگران به کلیه جامعه هدف اعلام شده است

رعایت مسایل بهداشتی در محیط های اداری بنیاد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم  ادامه داد: رعایت دستورالعمل های ستاد استانی پاسخ به بحران در خصوص نحوه حضور کارکنان با توجه به کاهش مراجعات و جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ سلامت خادمان شهدا، تقلیل حضور نیروها به یک سوم و ارایه مرخصی به افرادی که مشکوک به بیماری هستند از اقدامات صورت گرفته است.
حجت الاسلام هنرمند عنوان کرد: اما از دیگر اقدامات صورت گرفته ارایه دستکش و ماسک به صورت روزانه به کارکنان عدم استفاده از دستگاه اثر انگشت، استفاده از ظروف یکبار مصرف ، ضدعفونی روزانه محیط اداری  و ضد عفونی سطوح ، نصب پوسترهای هشدارها و توصیه های بهداشتی و توزیع بسته های بهداشتی از اقدامات صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین اجرای طرح پایش سلامت ویژه کارکنان از اقدامات صورت گرفته است که در اواخر اسفند ماه برای پیشگیری و ارتقای سلامت کارکنان صورت گرفته است. وبرای جامعه هدف مراجعه کننده به بنیاد تب سنج در ورودی بنیاد و محلول ضد عفونی دست ها به هنگام ورود از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
 
رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری در گلزارهای شهدا

 حجت الاسلام هنرمند افزود: به منظور رعایت مسایل بهداشتی و طبق تصمیم ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان ضدعفونی و سم پاشی اماکن عمومی قم از جمله گلزارهای شهدا اجرا شد.
از هفته آخر اسفند ماه و در ایام تعطیلات فروردین درب های آرامستانها و گلزارهای شهدا به منظور جلوگیری از تجمع عمومی در پنج شنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی بسته شد و برنامه ضد عفونی با حضور نیروهایی سپاه انجام شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha