جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدها داوطلب مسجدی در بریتانیا به یاری همسایگان شتافتند

حوزه/ به گفته سخنگوی مسجد نورالاسلام، تاکنون ۲۵۰ نفر از مسجدی ها برای کمک به سالمندان و افراد آسیب پذیر در قرنطینه داوطلب شده و اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  lancashiretelegraph، درحالی که سرتاسر بریتانیا به حالت قرنطینه در آمده است، در کمپینی میان ادیانی داوطلبانی از مساجد و معابد مختلف در شهر برنلی ، واقع در منطقه منچستر- لیورپول بریتانیا برای کمک به همسایگان آسیب پذیر و سالمند در دوران بحران گردهم جمع شده اند.

در هفته نخست قرنطینه، که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، گریبان بریتانیا را نیز گرفته است، بسیاری از سازمان های مذهبی و اجتماعی به کمک اعضای جامعه شتافته اند و صدها تن از جوانان مسلمان در حال جمع آوری مواد غذایی و ملزومات برای نیازمندان هستند تا اطمینان حاصل  کنند که افراد آسیب پذیر و سالمند که توانایی خروج از منازل شان را ندارند در دوران بحران تسهیلات لازم را داشته باشند.

مسجد نورالاسلام  در بلکبرن اعلام کرد که تاکنون ۲۵۰ نفر  برای کمک به سالمندان و آسیب پذیرها در قرنطینه  داوطلب شده اند.

سخنگوی این مسجد اعلام کرد: مسجد و حامیان ما بودجه این پروژه را تأمین می کنند و ما امیدواریم که بتوانیم به بسیاری از افرادی که به پشتیبانی ما نیاز دارند کمک کنیم. برای افرادی که در رسانه های اجتماعی حضور ندارند ،  اعلامیه هایی را پخش خواهیم کرد.

وی از کمیته مسجد به خاطر ترتیب دادن گروه پشتیبانی، حامیان و داوطلبان قدردانی به عمل آورد.

مجمع هندوهای بولتون نیز اعلام کرده اند که یک برنامه هماهنگی اجتماعی مشترک را به منظور مراقبت از سالمندانی که تنها زندگی می کنند و خانواده  نزدیکی ندارند که از آنان مراقبت کنند، تشکیل داده اند. به گفته این مجمع بسیاری از این افراد سالمند کسانی هستند که اقوام و خویشان آن ها در خارج از شهر بوده و قادر نیستند در شرایط کنونی به کمک شان بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha