جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه اگر درب های حرم های مطهر بسته شد، خداوند ابواب دیگری را برای آرزومندان حضور مستمر در اماکن مقدس می‌گشاید، گفت: امسال درب های آستان‌های مقدس و سایر حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه به لحاظ یک ضرورت بسته شد و البته این اقدام هیچ منافاتی با بحث دعا، توسل و شفاعت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، پیش از ظهر امروز در جلسه رؤسای کارگروه های قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ضمن تبریک سال جدید، مبعث پیامبر اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ان شاءالله نیات خیر، شما را در مسیر ارائه خدمات خداپسندانه به نفع مردم قرار دهد، امسال درب های آستان‌های مقدس و سایر حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه به لحاظ یک ضرورت بسته شد و البته این اقدام هیچ منافاتی با بحث دعا، توسل و شفاعت ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که لازمه حضور در حرم‌های مطهر یا  مساجد، نیات اشخاص، توجه دل‌ها و انجام وظایف و تکالیف است؛ این ها درهای رحمتی است که خداوند به روی انسان‌های صالح گشوده است، احیانا اگر بنا بر مقتضیات و مصالحی این درها بسته شد ابواب دیگری را خداوند برای آرزومندان حضور مستمر در اماکن مقدس می‌گشاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی که درها باز است، مردم مهمان این اولیای بزرگ خدا و خاندان نبوت(ع) و آن بزرگواران نیز میزبان مردم هستند، وقتی درها به صورت ظاهر و موقت بسته می‌شوند، این بزرگواران مهمان دل‌های مردم می‌شوند و گاهی هم در همان زمانِ موقت، آثار و برکات بیشتری برای محبان و پیروان خود در شفاعت به درگاه خداوند دارند. ان شاءالله این هجران به وصال واقعی مبدل شود و همه توفیق یابند بهتر از گذشته از این اماکن و بقاع متبرکه بهره مند گردند.

مسئول مدرسه علمیه رضویه شیراز تصریح کرد: در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) به برکت وجود مبارک امامزادگان بزرگوار، مردم با تقوا و با ایمانی هستند که با عشق و علاقه به خوبی‌ها و پیشتاز در امور خیر زندگی می‌کنند که نمونه‌های بارزی را بعد از سنوات پیروزی انقلاب اسلامی همین تشکیل مجامع خیرین،  خیرین سلامت، خیرین مدرسه‌ساز و ... داریم که آغاز همه این ها از شیراز بود و در سطح کشور گسترده شده است و مردم سزاوار این برنامه‌ها بودند و مورد استقبال و حضور آن ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در چارچوب قانون، برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است، ابراز کرد: این تشکل‌ها به خوبی از فرصت‌ها استفاده کرده و به نفع مردم در ابعاد گوناگون تلاش و جهاد کردند و کارهای باارزشی در این حوزه انجام شده است که مایه افتخار و مباهات است، در همین راستا قرارگاهی تحت عنوان سلامت و بهداشت زیرنظر آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تشکیل و آغاز به کار کرده است و تمامی اعضای کارگروه های قرارگاه از افراد شاخص استان فارس هستند که درک صحیحی از مسائل اجتماعی استان دارند و همراه مردم و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، تأکید کرد: تمام امکانات این بارگاه منور در اختیار قرارگاه سلامت و بهداشت قرار دارد.

 آیت‌الله دستغیب گفت: ان‌شاءالله براساس وعده قرآنی «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا...» ( به یقین با (هر) سختی آسانی است. (آیه ۶ سوره مبارکه انشراح)  تمامی مشکلات رفع شود. سال گذشته سال سختی بود که البته موجبات امتحان و سبب توفیقاتی هم شد اما امیدواریم امسال سال شکرگزاری نعمت‌های الهی باشد.

برپایه این گزارش، در جلسه رؤسای کارگروه های قرارگاه بهداشت و سلامت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس و رئیس شورای سیاستگذاری و حاج ابراهیم عزیزی رئیس این قرارگاه، دکتر محسن نعمتی معاون اجرایی و زمانی مدیرکل حراست حرم مطهر به همراه جمعی دیگر از اعضای شورای سیاستگذاری و رؤسا و اعضای ۷ کارگروه قرارگاه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha