جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ تحقق عدالت در کشور، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عدالت یکی از اصلی‌ترین اولویت های جمهوری اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عدالت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: ارزش والای کارکرد عدالت در کشور باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این دغدغه و در عین حال یکی از گله‌مندی‌های مهم خود فرموده‌اند که عدالت در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است.

وی تصریح کرد: عدالت کلمه‌ای مقدس در همه زمان‌ها و سرزمین‌ها است و به‌صورت کامل، جز در حکومت حضرت ولی‌عصر(ارواحنافداه) میسر نخواهد شد ولی به‌صورت نسبی، همه جا و همه وقت ممکن و فریضه‌ای بر عهده همه، به‌ویژه حاکمان و قدرتمندان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مبارزه با فساد، اصلی‌ترین لازمه استقرار عدالت است، خاطرنشان کرد: فساد زلزله ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت حکومت‌هاست و بنا به تعبیر رهبری معظم انقلاب برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظام‌ها است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ بسط عدالت در کشور، اظهار کرد: هرچند روح کلی فرمایشات معظم له سرشار از امید و بشارت است ولی چون واقع‌بینی از ارکان منطق و سیره ایشان است، این گلایه را مطرح می‌کنند.

وی افزود: امام خامنه‌ای با یادآوری این راهبرد مهم که برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت ناظر به واقعیت میدان و حقایق تاریخی شکوه و گلایه مهم را خاطرنشان می‌نمایند تا جمهوری اسلامی در ادامه مسیر، دچار انحراف و التقاط نگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عدم کارکرد عدالتِ موردِ انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود از جمله گلایه های رهبر معظم انقلاب است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه و اهتمام مسئولان و مدیران باشد تا در آینده شاهد گسترش و بسط بیش از پیش عدالت در جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha