جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت‌الله اعرافی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC قم

حوزه/ در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین، ۷ هزار ۷۵ نفر با این سامانه تلفن ۱۱۲ در موضوع آموزش کرونا تماس گرفتند و آموزش های لازم به آنها در مورد کرونا داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، میر رضایی،در بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از  مرکز کنترل و هماهنگی علمیاتی EOC جمعیت هلال احمر استان قم که در این مرکز در قم برگزار شد، گفت: قابلیت این مرکز این است هر اتفاقی در استان و کشور بیفتد می توان با نهادهای مختلف اورژانس، رئیس جمعیت و سازمان امداد، دبیر کل و... برای انجام عملیات ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: این اتاق مرکز کنترل، هماهنگی و عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان قم می باشد و کارکرد آن به این صورت است زمانی که کسی با شماره تلفن ۱۱۲ حادثه ای را اعلام می کند، ابتدا این تماس تلفنی، در اپراتور ثبت، سپس اعتبار سنجی و به محض صحت حادثه در کمتر از ۳۰ ثانیه، نیروی امداد گر که در شهر مستقر می باشد، به وسیله مرکز کنترل عملیات اعزام می شود.

میر رضایی افزود: در این روزهای کرونایی یکی از قابلیت های مهم این سامانه، ارائه آموزش به مردمی است که با این سامانه تماس می گیرند. بدین صورت وقتی فردی شماره تلفن ۱۱۲ را تماس می گیرد و عدد شماره ۳ که بحث آموزش کرونا است را می فشارد، بلافاصله به اپراتور برای آموزش منتقل می شود و مسئول اپراتور هم آموزش های لازم را به فرد ارائه می دهد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یعنی در روز ۱۰ و ۱۱ فروردین،  ۷ هزار ۷۵ نفر با این سامانه در موضوع آموزش کرونا تماس گرفتند و آموزش های لازم به آنها داده شد.

مسئول مرکز کنترل و علمیاتی جمعیت هلال احمر ادامه داد: قابلیت دیگر این سامانه لرزه نگاری است. است. از سالی که در بم زلزله اتفاق افتاد کسی نمی دانست که در چه شهری و در چه عمقی از زمین زلزله واقع شده است، اما به مرور زمان  وقتی در جای جای کشور زلزله سنج نصب شد، همه اطلاعات زلزله در این سامانه اعم از مکان،عمق و تعداد ریشتر زلزله در اینجا ثبت و برای اعزام نیرو و هماهنگی و مدیریت بحران از سوی رئیس بحران تصمیم گیری می شود.

وی اظهارداشت: برهمین اساس چند دقیقه قبل در اسفراین زلزله ای ثبت شده است که خطری در پی نداشته است.

میررضایی گفت: وظیفه اصلی این سامانه  ثبت اخبار و اطلاعات در مورد حوادث مختلف در قم و کشور و سپس اعزام نیرو است.

مسئول مرکز کنترل و علمیات جمعیت هلال احمر افزود: از دیگر قابلیت این سامانه اعلام هشدارهای هواشناسی به مسئولین منطقه و استان برای حوادثی مانند آمادگی برای سیلاب و سیل، کنترل راه ها و محورهای اصلی و نقاط حادثه خیز از طریق ۲۱ دوربین است.

وی بیان داشت: این سامانه ۲۴ ساعته فعال و قابلیت دسترسی اطلاعات آن به صورت شبکه ملی است، بطوری که فردی در هر جایی از کشورو منطقه حتی با موبایل بدون سیم کارت با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرد می تواند به مرکز کنترل و عملیات جمعیت هلال احمر در قم و سایر استانها تماس بگیرد و اعلام وضعیت حادثه کند.

میررضایی گفت: این مرکز و سامانه از قابلیت های خاصی برخوردار است به طوری که در همه حال حتی نبود برق، اینترنت هم فعال خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha