سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زارع کمالی

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به ضرورت تجلیل از مدافعان سلامت، گفت: پیکر شهید مدافع سلامت یزد بدون تشییع رسمی در گلزار شهدای یزد به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، سرهنگ حسین زارع‌کمالی در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهید مدافع سلامت «محمود شمس‌الدینی»  که با حضور مدیرکل بنیاد شهید یزد و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، اظهار کرد: مدافعان سلامت نماد بارز ایثار و رهروان واقعی شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخورداری از روحیه جهادی ایران اسلامی را از دیگر کشورهای درگیر با بحث شیوع کرونا متمایز کرده است.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه گفت: شیوع کرونا در عین تلخی‌ها متعدد، یک سری برکات نیز برای نظام اسلامی ایران داشته، که از جمله آنها همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان است.

زارع‌کمالی، شهادت را مرام و رسم مردان خدا دانست و بیان کرد: برادر شمس‌الدینی یکی پاسداران و بسیجیان مخلص سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد بود که به راستی با شهادت به حق خود رسید.

وی با بیان این‌که طبق هماهنگی انجام شده قرار است، پیکر شهید در گلزار شهدای یزد به خاک سپرده شود، تأکید کرد: بعد از ریشه کن کردن کامل ویروس کرونا مراسم بزرگداشت شهید «محمود شمس‌الدینی» در استان یزد برگزار می‌شود.

وی در پایان خطاب به تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط  خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی استان و کشور و همچنین توصیه جدی کادر درمانی مبنی بر عدم برگزاری مراسم تشییع و تجمع گروهی، پیکر شهید شمس‌الدینی بدون تشییع رسمی به گلزار شهدای خلدبرین یزد منتقل و به خاک سپرده می‌شود.

*زندگینامه شهید مدافع سلامت برادر پاسدار محمود شمس الدینی

تاریخ و محل تولد:     03/01/1355 - سیریز کرمان

تاریخ و محل شهادت:  نهم فروردیم 99- بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع)

مسئولیت در سپاه: مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید صدوقی استان یزد

سال 1355  شهر سیریز کرمان میزبان نوزادی شد که او را محمود نامیدند. در پنج سالگی برای یادگیری قرآن، او را به مکتب‌خانه‌ای در محل فرستادند و چون از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود، در مدت زمان اندکی، قرآن را فرا گرفت و از همین جا بود که نشانه‌های پایبندی به دین و مذهب در وی آشکار شد.

محمود در اوایل زندگی خود از نعمت مادر محروم شد و دوره‌ی دبستان را در مدرسه‌ی سیریز گذراند. آن طور که نزدیکان و آشنایان آن دورانش گفته‌اند: بسیار درس‌خوان، باهوش و خوش‌بیان بود. دوران تحصیل را  پشت سر نهاد و موفق به اخذ مدرک کاردانی  فناوری واطلاعات  شد و در اول بهمن ماه 1373 به استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

او  تلاشش را در راه تحصیل دوچندان نمود تا اینکه دوره تخصصی بهداشت و درمان را طی سال های 74 و 75 در شیراز گذراند و به آرزوی خود، رسید و پس از اخذ مدرک دوره تخصصی بهداشت و درمان، اول تیرماه 1375 در بهداری تیپ همیشه پیروز مردم پایه 18 الغدیر با مسئولیت مدیر امداد، عملیات پزشکی و بهداری رزمی تا سال 1395 مشغول خدمت گردید و مابقی عمر ارزشمند خود را با فعالیت در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد به عنوان مسئول کانون بیمارستان شهید صدوقی و پردیس دانشگاه علوم پزشکی سپری نمود.

در سال 1398 با غم از دست دادن پدر که از مداحان اهل بیت وائمه معصومین(علیهم السلام) بود، بر محرومیتش افزود و محمود در دوران حضور در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد، نهایت سعی خود را در کمک به مناطق محروم و کم برخوردار درون مرزی و برون مرزی، ارتقاء سطح سواد سلامت در قالب سلسله نشست های سبک زندگی، همکاری در برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی، همکاری با کاروان نورآوران سلامت و ارائه خدمت در موکب درمانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مناسبت اربعین حسینی انجام می‌داد.

 او همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا در راستای پیشگیری ومقابله با آن اقدامات مؤثری نیز انجام داد که از جمله آن می توان به برپایی ایستگاه های سلامت در نقاط مختلف شهر به منظور آموزش و اطلاع رسانی، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی و مکان‌های شلوغ شهر، آماده سازی و تجهیز درمانگاه‌ و کلینیک‌ مراقبت بیماری‌های تب دار و تنفسی برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی اعزام تیم های بهداشتی ودرمانی شهید دکتررهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید صدوقی(ره) و راه اندازی نخستین نقاهتگاه شهدای جامعه پزشکی استان اشاره نمود.

او فردی متعهد، بااخلاص، صبور، خوش اخلاق، خوشرو و بی علاقه به دنیای مادی بود. فقط و فقط خودش را وقف خدمت به مردم می‌نمود و در دوران مسئولیت خود با جذب و سازماندهی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در راه کمک‌رسانی هر چه بهتر به محرومین و تحقق اعتلای بسیج می‌پرداخت و همیشه رهرو مکتب ولایت مطلقه فقیه و خط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی)بود تا اینکه در سوم فروردین ماه 1399 به علت مبتلا شدن به بیماری ویروس کرونا بستری و در روز نهم فروردین ماه  1399 مصادف با ولادت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان  به علت شدت عوارض بیماری کووید19  به سوی معبود خویش شتافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    ممنون