پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نجمی پور

حوزه/ حجت‌الاسلام نجمی‌پور با بیان اینکه چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد، گفت: باید برای جوانان اشتغال ایجاد شود تا زمینه ازدواج آن‌ها نیز فراهم شود.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور، امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، نامگذاری شعار سال ۹۹ را براساس ضرورت های کشور دانست و گفت: در این چند سال گذشته، نامگذاری شعار سال با نگاه به مسائل اقتصادی کشور به دلیل فشارها و تحریم های غرب طراحی شده است.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه نامگذاری شعار سال از ابتکارات رهبر معظم انقلاب بوده است، تصریح کرد: فلسفه نامگذاری شعار سال‌ از دهه هفتاد با نظر رهبری صورت گرفت، که نشان‌دهنده شناخت عمیق ایشان از نیازها و ضرورت‌های کشور است.

حجت الاسلام نجمی پور به تحقق نیافتن صحیح شعار سال در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما به درستی نتوانستیم عمق شعار سال های متمادی را برای مردم به درستی تبیین کنیم و در این زمینه ناموفق بوده ایم.

وی ادامه داد: اگر از کالای تولید داخل استفاده کنیم، زمینه ای برای اشتغال جوانان فراهم می‌شود، لذا باید همه نهادها و مسئولان و مردم به شعار سال عمل کنند نه اینکه بگذارند در حد شعار باقی بماند.

امام جمعه سربیشه، رمز عمل به شعار سال را مقابله با قاچاق کالا و واردات اقلام غیرضروری دانست و تأکید کرد: تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند که کالای با کیفیت به دست مصرف کننده برسانند.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور با بیان اینکه چرخ صنایع داخلی با حمایت از کالای ایرانی می‌چرخد، عنوان کرد: باید برای جوانان اشتغال ایجاد شود تا زمینه برای ازدواج آن‌ها نیز فراهم شود و چرخه معیوبی در کشور اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: خانواده های ایرانی با عمل به شعار سال ضمن تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی کشور به کاهش فقر و بیکاری در جامعه نیز کمک می کنند.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه با عمل به شعار سال فشارهای اقتصادی و تحریم ها اثری نخواهند داشت، تصریح کرد: دولت و ملت باید به شعار سال توجه ویژه داشته باشند، چراکه شعار سال نقشه راه ترسیم شده کشور را در طول یک سال نشان می دهد.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور مهمترین عامل اجرای رونق تولید را در کشور اعتماد به پتانسیل ها و استعدادهای داخل کشور دانست و افزود: باید بستر تولید کالای ایرانی در داخل فراهم شود و مانع خروج ارز برای خرید کالای خارجی شد؛ لذا اگر اشتغال در کشور احیا شود بسیاری از معضلات نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha