پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام خزاعی

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: مهمترین عامل اقتدار کشور توجه و تقویت مسائل اقتصادی است، به طوری که دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر در زمینه ی اقلام غیرضروری نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: انتخاب این شعار مسیر راه یکسال کشور را مشخص می کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشورمان در برابر هجمه‌های اقتصادی دشمنان ایستادگی کند، باید تولید داخل را تقویت کنیم و مسئولان و مدیران کشور نیز باید توجه بیشتری نسبت به مسأله تولید داخلی داشته باشند.

امام جمعه نهبندان، نامگذاری شعار سال را بر پایه تقویت و اقتدار انقلاب در سال آینده دانست و تصریح کرد: مهمترین عامل اقتدار کشور توجه و تقویت مسائل اقتصادی است به طوری که دیگر نیاز به واردات از کشور های دیگر در زمینه ی اقلام غیرضروری نداشته باشیم.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه باید بسترهای لازم را برای تولید کالاهای باکیفیت در کشور فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: اقتصاددان‌ها و همه کسانی که در حوزه تولید سروکار دارند به جهش تولید بیشتر بپردازند تا به خوداتکایی و استقلال واقعی در زمینه اقتصادی برسیم.

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند باید کشورمان قوی شود و یکی از راه‌های مهم تحقق این امر نیز اقتدار اقتصادی است.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل عدم ‌اجرای کامل رونق تولید در کشور، واردات است، تأکید کرد: متأسفانه واردات بی‌رویه کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، سبب ضربه زدن به تولید داخلی و اقتصاد کشور شده است.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان اینکه دلالان نمی گذارند چرخ تولید بچرخد، عنوان کرد: در چند سال افرادی که از وارادت و قاچاق کالا سود می برند، نگذاشته اند که چرخ اقتصاد کشور به درستی بچرخد.

وی ادامه داد: باید یک اراده قوی جلوی واردات کالای خارجی به خصوص کالای قاچاق را بگیرد تا زودتر به رونق کامل و جهش تولید برسیم.

امام جمعه نهبندان به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: همه مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند و در خانه بمانند تا ناقل بیماری نباشند و زحمات پزشکان و پرستاران را نیز زیاد نکنند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: لازم می‌دانم صمیمانه از کادر درمانی، مجموعه عواملی که در این روزها و شب‌ها زحمت می‌کشند تشکر و قدردانی کنم، چراکه آن‌ها مجاهدانه در جبهه سلامت کاری را انجام می‌دهند که رزمندگان در دوران دفاع مقدس انجام می‌دادند.

انتهای پیام/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha