پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم سیده طاهره موسوی مسئول پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ خانم موسوی گفت: پیامبر اکرم(ص) و آل پیغمبر، مفتاح ارتباط با خدا هستند، تا این درها را باز نکنید، ارتباط حاصل نشده و دعا صعود پیدا نمی کند.

 خانم سیده طاهره موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، ماه شعبان را ماه پیغمبر دانست و بیان کرد: از ویژگی های رسول مکرم اسلام(ص) در این ماه، روزه داری و قیام به طاعات پروردگار در شبانه روز است که در صلوات شعبانیه به آن اشاره می شود؛ «الذَّی کان رسول الله یدأَب فی صیامه و قیامه...»، البته قیام به طاعت الهی و روزه داری، جزء روش و سنت پیامبراکرم(ص) بوده، ولی این ماه نیز از ویژگی خاصی برخوردار است.

استاد حوزه خواهران، پیروی از سنت رسول الله(ص) را از وظایف پیروان ایشان دانست و ادامه داد: شفاعت پیامبر اکرم زمانی شامل حال انسان خواهد شد که از سنت ایشان پیروی شود، چنانچه در صلوات شعبانیه نیز از خداوند درخواست داریم که «اللهُّم فأَعنّا علی الاستنان بِسُنته فیه و نیل الشفاعه...».

موسوی با استناد به صلوات شعبانیه، به بیان اهمیت پیروی از سنت پیامبر اکرم پرداخت و افزود: ملاقات با خدا در روز قیامت از روی رضایت حق تعالی و گذشتن از گناهان انسان از جمله اهداف پیروی از پیامبر(ص) است، چنانچه رحمت و رضوان  الهی شامل انسان شده و مستحق رسیدن به مقام رضوان خدا قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) و آل پیغمبر، مفتاح ارتباط با خدا هستند و تا این در باز نشود، ارتباط حاصل نخواهد شد و دعا صعود پیدا نمی کند؛ دعا ممکن است موانعی داشته باشد، ولی صلوات هیچ گاه مانع ندارد، لذا بدین جهت است که برای استجابت دعا تاکید می شود که آن را با صلوات شروع کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha