سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد» در پیامی با تسلیت درگذشت پدر شهیدان والامقام محمدحسین و داود فهمیده یاد نام دو شهید والامقام و مادر گرانقدرشان را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به دنبال درگذشت مرحوم حاج «محمد تقی فهمیده»، پدر شهیدان داود و محمدحسین فهمیده از شهدای والامقام دفاع مقدس، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در پیامی ضایعه درگذشت آن پدر ایثارگر را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت شهردار قم به این شرح است:

سیره زندگی انسان‌هایی که رشادت و شهامت را مشق کرده و مسیر زندگی خود را در ولایت‌پذیری و لبیک به ندای آزادی و حق‌طلبی دانستند، بدون شک برگرفته و متأثر از فضای معنوی تربیتی و فکری خانواده‌ای بوده است که راز و رمز عبودیت و بندگی در پیشگاه حضرت حق را به درستی درک کرده و آن را به فرزندان خود منتقل ساخته است؛ و آنگاه که رشادت و از جان‌گذشتگی نوجوانی ۱۳ ساله آنچنان دلهره بر جان دشمنان تا دندان مسلح این آب و خاک می‌اندازد که چاره خود را در عقب‌نشینی می‌بیند، ارکان دیگر تربیتی همچون شجاعت و شهامت نیز بیشتر نمایان می‌شود.

در شرح مقام شهید محمدحسین فهمیده همین بس که حضرت امام خمینی (رحمه‌اله علیه) در وصفش می‌گویند: رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

داود فهمیده فرزند ۲۰ ساله دیگر این خانواده نیز در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران به خیل شهدا پیوست و نام خود را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه ساخت و برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان این خانواده به یادگار گذاشت.

درگذشت پدر این شهیدان بزرگوار که بدون شک نقشی عظیم و پررنگ در تربیت فرزندانی برومند و فداکار داشته است، ضایعه‌ای دردناک و اندوهناک برای ارادتمندان و دوستان این خانواده است که با تربیت فرزندانی انقلابی، خداجو، ولایتمدار و بصیر گام در عرصه مقدس دفاع از حریم اسلام، ولایت و وطن نهادند و اسوه‌ای شدند برای دفاع از این مرز و بوم.

ضمن تسلیت درگذشت حاج محمدتقی فهمیده و گرامی داشت یاد و نام حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر گرانقدر آن شهیدان والا مقام که در ماه گذشته دعوت حق را لبیک گفتند، از خداوند منان علو درجات برای ایشان و هم‌نشینی با فرزندان شهیدشان در بهشت برین را آرزومندم

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha