پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
‌تصاویر / فعالیت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون برای مقابله با ویروس کرونا

حوزه/ررئیس مجمع جهادگران استان قم گفت: گروه‌های جهادی طلاب خط‌شکن هستند و زودتر از سازمان‌دهی ما بیمارستان‌ها را پوشش دادند.

حمیدرضا طلوعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این‌که روزانه بیش از هزار جهادگر در قم فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته کل استان به 52 نقطه تقسیم‌شده و برای هر نقطه نیز مدیر محله داریم و تمامی خدمات به‌صورت حساب‌شده و منظم انجام می‌شود.

وی در خصوص تعداد گروه‌های جهادی بیان داشت: در استان قم تاکنون 160 گروه جهادی ثبت‌شده  که شامل گروه‌های جهادی نواحی مقاومت، دانشجویی و بسیج اقشار می‌شود، علاوه بر این گروه‌های ثبت‌نشده‌ای نیز داریم که فعلاً خودشان را ثبت نکرده‌اند اما امروز در میدان خدمت‌رسانی در حال انجام‌وظیفه هستند.

طلوعی  تصریح کرد:  هم‌اکنون 100 گروه جهادی فعال هستند و در بخش‌های مختلف از قبیل  ضدعفونی کردن معابر و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و معیشتی، خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و همراهی با آن‌ها و سایر اقدامات امدادی و پیشگیری مشغول فعالیت هستند.

وی به تقسیم‌بندی شدن وظایف و خدمات نیز اشاره کرد و ابراز داشت: به‌عنوان‌مثال تولید ماسک را جهادگران دانشجویی انجام می‌دهند و اقشار دیگر به آن‌ها کمک می‌کنند.

رئیس مجمع جهادگران استان قم افزود: گروه‌های جهادی محله محور نیز توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی به خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی بیماران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 هزار و 200 خانواده‌ای که درگیر کرونا بودند، شناسایی و به درب منازل همه این افراد اقلام بهداشتی ارسال‌شده است.

طلوعی افزود: علاوه بر این روزانه به خانواده‌هایی که جدیداً درگیر این بیماری شدند سر می‌زنیم و خدمات مختلف را ارائه می‌دهیم و حتی اگر توان ضدعفونی کردن را ندارند،  منازلشان را ضدعفونی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که هماهنگی‌های خوبی نیز بین بسیج و مرکز بهداشت صورت گرفته است، تأکید کرد: این هماهنگی موجب شده است که خدمات با سرعت بهتر و بررسی بیشتر انجام شود.

رئیس مجمع جهادگران استان قم به فعالیت‌های طلاب جهادگر نیز اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی طلاب خط‌شکن هستند و زودتر از سازمان‌دهی ما بیمارستان‌ها را پوشش دادند به‌طوری‌که هم‌اکنون نیز بیش از 500 طلبه درگیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند که به‌صورت نوبتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: غسالخانه‌ها را نیز طلبه‌های جهادگر پوشش می‌دهند و غسل و کفن متوفیان بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

طلوعی خاطرنشان کرد: توصیه من به شهروندان قمی این است که در روزهای آینده کماکان در منزل بمانند و تا جایی که امکان دارد در محیط‌های شلوغ حاضر نشوند تا این بیماری به‌صورت کامل ریشه‌کن شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha