پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت های انجمن اسلامی میواکی در دوران بحران کرونا + تصاویر

حوزه/ جامعه مسلمانان ایالت ویسکانسین آمریکا فعالیت های متعددی از جمله کمک به دانش آموزان برای تحصیل و غذا رسانی به نیازمندان و بیکار شدگان در دوران بحران کرونا را آغاز کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wisconsinmuslimjournal، همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، جمعیت مسلمانان ایالت ویسکانسین در آمریکا و مناطق اطراف میلواکی، دست به اقدامات مشترکی برای مقابله با وضعیت کنونی از جمله کمک به افراد نیازمند زده و غذا و منابع مورد نیاز را برای آن ها تامین می کنند.

انجمن اسلامی میلواکی یک برنامه امدادی همه جامعه در این راستا آغاز کرده است. عثمان عطا مدیر عملیاتی انجمن طی گزارشی اعلا کرد که برنامه «غذا برای خانواده ها» به منظور کمک به کسانی است که سرپرست خانواده شغل شان را از دست داده یا به دلایل مختلف در بحران کرونا از کار بی کار شده اند.

عطا گفت: انجمن بودجه ای را از افراد سخاوتمند جمع آوری کرده است. به علاوه انجمن نه تنها برای افراد نیازمند بلکه کسانی که مشاغل آن ها تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته نیز کمک هایی در نظر گرفته است.

عطا خاطرنشان کرد: این برنامه از زمان آغاز، به طور متوسط روزانه ۲۰۰-۲۵۰ وعده غذایی آماده کرده است.

 عطا گفت که علاوه بر برنامه ناهار مدرسه ، مدرسه سلام صدها تبلت را برای دانش آموزانی که در خانه کامپیوتر ندارند ، سفارش داده است تا آنها بتوانند آموزش خود را به صورت آنلاین در دوره «امن تر در خانه» ادامه دهند.  انجمن اسلامی میلواکی و مدرسه سلام بیش از ۱۰۰ نفر کارمند دارند و به گفته عطاء هیچ یک از کارمندان در شرایط بحران برکنار و اخراج نشده اند. ائمه جماعت انی سازمان نیز به کسانی که در شرایط کنونی دچار استرس شده اند مشاوره معنوی ارائه می دهند.

هومن حسین امام جماعت این انجمن گفت: هر کسی که نیاز به مواد غذایی و سوپرمارکتی داشته باشد، ما برایشان یک کارت کوپن یا کارت تهیه ارائه می دهیم تا بتوانند از طریق آن با صاحبان مشاغل محلی مسلمان در تماس باشند. مشاغل کوچک بیشتر از تمامی مشاغل تحت تاثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار گرفته اند.

به گفته وی مدرسه سلام نیز از طرف اداره آموزش عمومی مجاز شده که ناهارهای رایگان برای دانش آموزان شهر میلواکی تهیه کند.

حسین افزود: این غذای گرم و تازه است. برگر، میوه و سالاد دارد و ما یک سیستم تحویل داریم. هر کسی با اتومبیل از درب های اصلی وارد شده، از آن ها تعداد اعضای خانواده سئوال می شود و غذا در ظروف در بسته به افراد تحویل داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha