پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 894116
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
سرفه کردن

حوزه/ با پوشاندن صورت و بینی با استفاده از آرنج یا دستمال کاغذی، ویروس روی سطح لباس پاشیده می‌شود و سطح اعضای بدن را آلوده نمی‌کند. در نتیجه به شدت پیشنهاد می‌شود به آداب سرفه کردن توجه شود در عین حال تا قبل از شستن دست، نباید سایر اعضای بدن خود به ویژه دهان، چشم، بینی و دیگر اعضای دارای مخاط را لمس کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه به دلیل انتشار قطرات بزاق آلوده به هنگام سرفه یا عطسه، به همین منظور با آرنج یا دستمال جلوی بینی و دهان خود را بپوشانید و هرگز با دست جلوی دهان و بینی خود را نگیرید.

همچنین عطسه می‌تواند ویروس‌های زیادی را آزاد کند در صورتی که سریعاً دست‌ها شسته نشود باعث آلودگی مکان‌هایی مانند دستگیره درها، دکمه‌های آسانسور، نرده، صندلی‌ها و اشیاء دیگر خواهد شد.

در این زمان اگر کسی این قسمت‌های آلوده را لمس کرده و دستان خود نشوید با تماس دست آلوده با دهان، چشم‌ها و بینی ویروس از طریق دست‌ها پخش خواهد شد.

به همین دلیل در صورتی که آداب سرفه کردن توسط افراد رعایت نشود چرخه انتشار و انتقال ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

اما با پوشاندن صورت و بینی با استفاده از آرنج یا دستمال کاغذی، ویروس روی سطح لباس پاشیده می‌شود و سطح اعضای بدن را آلوده نمی‌کند. در نتیجه به شدت پیشنهاد می‌شود به آداب سرفه کردن توجه شود در عین حال تا قبل از شستن دست، نباید سایر اعضای بدن خود به ویژه دهان، چشم، بینی و دیگر اعضای دارای مخاط را لمس کنید.

در صورتی که از دستمال کاغذی به هنگام سرفه یا عطسه استفاده کرده اید، توصیه می‌شود دستمال را فوری در سطل زباله درب دار بیندازید؛ همچنین بعد از سرفه و عطسه دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا احتمال انتشار آلودگی بر روی دست‌ها از بین برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha