چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجدی ها در مینه سوتا بیش از ۱۵۰۰ ماسک برای بیمارستان دوختند

حوزه/ اعضای داوطلب مسجد بنیاد حمزه المحمود در شهر پیرلیک در پاسخ به درخواست یک پزشک مسلمان و امام جماعت مسجد، به تهیه ماسک های غیرپزشکی برای بیمارستان اقدام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sahanjournal، پس از درخواست امام جماعت مسجد بنیاد حمزه المحمود در شهر پریر لیک در ایالت مینه سوتای آمریکا جمعی از داوطلبان در این مسجد به تهیه و تولید ماسک های غیرپزشکی اقدام کردند. این عمل نه تنها نیاز مهمی را برطرف ساخت بلکه سبب اتصال دوباره نمازگزارانی شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا از یکدیگر جدا افتاده بودند.

دکتر عایشه رشید به تازگی از امام جماعت این مسجد خواسته بود تا داوطلبانی را که مایل به ساختن ماسک های صورت غیرپزشکی هستند و در رفع نیاز روزافزون در هنگام بحران کرونا مایل به همکاری هستند به او معرفی کند.

شیخ محمد فراز و اعضای بنیاد مسجد حمزه المحمود در این شهر استقبال زیادی از این طرح کرده و حدود ۴۰ خانواده مسلمان بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ ماسک خانگی برای بیماران کم خطر و کارکنان غیرپزشکی در بیمارستان های محلی دوختند.

شیخ فراز گفت: این کار باعث جایگزینی اجتماعی شد که همیشه در مسجد داشتیم. من فکر می کنم که این روح ما را زنده نگه داشته است.

وی افزود: اجتماع مان را بهتر از آنچه که معمولا در مسجد جمع می شود احساس کردیم.

دکتر عایشه که یک پزشک مسلمان در بیماریهای عفونی  می باشد ضمن اشاره به جدی بودن خطر ویروسی و شیوع گسترده آن در جامعه، این پاسخ گسترده از سوی اعضای مسجد را چیزی مثل معجزه دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha