پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جهادگران بردسکن

حوزه/ طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بردسکن در اقدام جهادی همپای با دیگر جهادگران سخت‌کوش مدارس حوزه خراسان تحت قرارگاه شهید سلیمانی به ارائه خدمت اجتماعی می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بردسکن در اقدام های جهادی همپای دیگر جهادگران سخت‌کوش مدارس حوزه علمیه خراسان، تحت قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معاونت تبلیغ این حوزه به ارائه خدمت اجتماعی بر مبنای تاکید مدیر حوزه می پردازند.

حجت الاسلام ابوالقاسم صادقی بنده قرائی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بردسکن با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی معابر شهرستان، گفت: تاکنون برخی مناطق از جمله روستاهای فیروزآباد، جلال آباد، کاظم آباد، زنگینه، رحمانیه و عبدل آباد تحت ضدعفونی و گندزدایی قرار گرفته اند که در این جریان، حدود ۲۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده با استفاده از وسایل مخصوص از جمله توربو، تانکر ۵۰۰ لیتری و سم پاش های پشتی استفاده شده است.

وی همچنین با اشاره به ضدعفونی مساجد سطح شهرستان به همت طلاب جهادگر، از مصرف حدود هزار لیتر از مایع ضدعفونی کننده در راستای اجرا و پیاده سازی این هدف خبر داد و افزود: ورودی های شهرستان با حدود ۱۵۰۰هزار لیتر مایع ضدعفونی، تحت گندزدایی قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ضدعفونی کردن و تقسیم پک ها و اقلام بهداشتی مورد نیاز در روستاهای زیر وقت، سنگ پیر، شمس آباد و سیر که جزو روستاهای محروم، کوهپایه ای و دور افتاده از شهرستان می باشند خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در راستای این امر به کار گرفته شده است.

حجت الاسلام صادقی بنده قرائی با اشاره به تست غربالگری با همکاری شبکه بهداشت شهرستان، بیان کرد: هشت تن از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بردسکن از حدود ۲۰۰ خانوار تست غربالگری گرفتند و با همکاری شبکه بهداشت شهرستان در راستای کنترل بیماری و شناسایی موارد مشکوک گام ارزشمندی برداشتند.

وی، اجرای طرح تغسیل و تدفین اموات کرونایی شهرستان به همت هفت نفر از اساتید حوزه علمیه برادران، چهارنفر از حوزه علمیه خواهران و پنج نفر از روحانیون طرح تبلیغی و هجرت اداره تبلیغات اسلامی را از دیگر اقدامات صورت گرفته به همت جهادگران عنوان و ابراز کرد که تا کنون دونفر مرد و یک زن را تغسیل و تدفین کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بردسکن در ادامه با اشاره به حضور طلاب در صحنه ایست و بازرسی در ورودی شهر به منظور کنترل ترددها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت:  ایستگاه های کنترل تردد، در ورودی شهرستان در قالب شیفت صبح تا بعد از ظهر و شب تا صبح با حضور ۸ تن از طلاب صورت می پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با عنایت خداوند متعال و توجهات ویژه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و تلاش ویژه و گسترده مردم در راستای درخانه ماندن و توسل به اهل البیت عصمت و طهارت هرچه سریعتر این ویروس از بین برود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha