جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 894406
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
پوستر هرخانه یک مهدیه

حوزه/ مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد از برگزاری مسابقات مهدوی ویژه خانواده با شعار «هر خانه یک مهدیه» خبر داد.

 حسین پارسامنش، مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد(عهد همدلی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون فعالیت‌های این مجموعه در دهه مهدویت و نیمه شعبان، گفت: با توجه به فضایی که در چندماهه گذشته در کشور ایجاد شده است، ویروس کرونا «در خانه ماندن» را برای همه خانواده‌ها ضروری کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه «عهد همدلی» که شامل تشکل‌های مهدوی شهر مشهد است، تصمیم گرفته که در ایام عید عظیم نیمه شعبان و با هدف ترویج فرهنگ انتظار، مسابقاتی را ویژه خانواده‌ها به‌صورت مجازی برگزار کند تا بتوانند بیشتر خودشان را به امام زمان(عج) نزدیک کنند.

مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد در تشریح مسابقات مجموعه «عهد همدلی»، گفت: این مسابقات با شعار «هر خانه یک مهدیه» در ۵ بخش تدارک دیده‌ شده است از جمله؛ تزئین سردر منازل است که برای سومین سال پیاپی انجام می‌شود؛ خانواده‌ها می‌توانند سردر منازلشان را آذین‌بندی کنند و عکس و تصاویر آن را برای ما ارسال کنند که پس از ارزیابی داوران، به بهترین تزئین جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

پارسامنش ادامه داد: مسابقه کتابخانه مهدوی که برای اولین بار در حال انجام است، فرصت مناسبی است که اعضای خانواده با مطالعه و دانلود کتاب‌های مهدوی به‌صورت تیمی و خانوادگی در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرعامل مجموعه «عهد همدلی» با اشاره به برگزاری جشنواره‌های نغمه‌های مهدوی برای اولین بار ویژه جوانان و نوجوانان گفت: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت عهد همدلی، از نواهای مهدوی را بازخوانی و یا سرودهایی را به ابتکار خود انتخاب کنند و در این مسابقه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: تلاش شده که احیای نیمه شعبان را به خانه‌ها ببریم و خانواده‌ها با قرائت دعا و ادعیه شعبانیه به درگاه خداوند دعا کنند.

پارسامنش افزود: همچنین خانواده‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و ابتکار با موضوع نیمه شعبان فعالیت‌هایی را در داخل خانه انجام دهند و با ارسال تصاویر از این فعالیت‌ها، به بهترین آنها در عرصه نشر معارف مهدوی تقدیر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش چقدر از ظرفیت‌های تشکل‌های حوزوی و دانشگاه در مجموعه «عهد همدلی» استفاده‌ شده است؟، گفت: با دانشگاه‌ها کاملاً هماهنگ هستیم و شاخه دانشجویی «عهد همدلی» با هماهنگی نهاد مقام معظم رهبری و شبکه جامع دانشگاه‌های استان همکاری نزدیک داریم و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کل کار فعالیت مهدوی در دانشگاه را به عهده ما قرار داده است، ولی در خصوص حوزه‌های علمیه تاکنون ورودی جدی نداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا در ایتا نگذاشته اید- حتما بگذارید حتتتتما