پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوی طلبه

حوزه/ فعالیت جهادگران در شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور کمک به حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با شیوع ویروس کرونا، اقشار مختلف مردم به صورت فردی و یا در قالب گروه های جهادی به مقابله با این بحران برخاستند؛ عده ای با حضور در بیمارستان ها در صف مقدم بودند، عده ای هم که شرایط حضور در بیمارستان ها و کمک به بیماران کرونایی را نداشتند، در عرصه های دیگر به خدمت رسانی پرداختند که یکی از این عرصه ها، دوخت ماسک و لباس های بیمارستانی بود.

 خانم فاطمه زهرا سلطانی، طلبه سطح دو جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله بانوان جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی جهت مقابله با ویروس کرونا در گفت‌وگویی به حضور بانوان در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ما در این راستا، کارگاه‌های مختلفی با رعایت موازین کامل بهداشتی راه‌اندازی کردیم.

این بانوی جهادگر قمی افزود: بانوانی که شرایط حضور در کارگاه‌ها را دارند، در این کارگاه‌ها به دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی می‌پردازند، زیرا شرایط تولید ماسک به گونه‌ای است که باید در کارگاه تولید شود و امکان دوخت آن در خانه‌ها وجود ندارد.

سلطانی ادامه داد: بانوانی که امکان حضور در کارگاه‌ها را ندارند، در صورت داشتن چرخ خیاطی در منزل و آشنایی با هنر خیاطی می‌توانند به دوخت لباس‌های بیمارستانی بپردازند که این فعالیت‌ها نیز با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: جهادگران این عرصه در دوخت ماسک، لباس، دسته‌بندی لباس‌ها، حمل و نقل، توزیع و فعالیت‌های جانبی فعال‌سازی کارگاه‌های ماسک و لباس‌های بیمارستانی همکاری می‌کنند.

این بانوی طلبه جهادگر با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ بانوی جهادگر در این گروه جهادی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این گروه‌های جهادی جهت پیشبرد امور با مراکز و نهادهای مختلف از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، جامعه الزهرا علیهاالسلام، مؤسسه خیریه بیمارستان ها، هلال احمر و غیره همکاری دارند، اما اصل کار به صورت جهادی و خودجوش انجام می‌شود.

سلطانی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های جهادی در شرایط بحرانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت این موضوع از چند جهت مورد توجه است، همانطور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند ما نسبت به حفظ جان دیگران مسئولیم، همانطور که پزشک نسبت به جان بیمار احساس مسئولیت می‌کند و برای نجات یک بیمار خود را به خطر می‌اندازد.

طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: شاید ما با حرفه پرستاری آشنا نباشیم و یا شرایط حضور در بیمارستان را هم نداشته باشیم، اما مسئولیت حفظ جان پزشکان و پرستاران متوجه ما است و ما می‌توانیم خارج از بیمارستان فعالیت‌هایی انجام دهیم.  

سلطانی ادامه داد:  با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران استفاده زیادی از ماسک و لباس‌های بیمارستانی دارند، ما فعالیت‌های جهادی خود را در این عرصه انجام دادیم.

وی تصریح کرد: اگر برای حفظ جان یک فرد کاری از دست ما برمی‌آید، واجب است که آن را انجام دهیم؛ من به دوستان جهادگر می‌گویم اگر شما بتوانید یک لباس بدوزید و کوتاهی کنید، نسبت به جان آن پزشک و پرستاری که به خاطر نبود لباس و ماسک جانش به خطر می‌افتد، مسئولید.

این بانوی طلبه جهادگر با بیان اینکه امروز جهادگران عرصه سلامت ادامه‌دهنده مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هستند، عنوان کرد: سال گذشته که شادگان خوزستان سیل آمده بود، حاج قاسم سلیمانی در پیامی اعلام کردند: «مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند. جوانانی که سنشان اقتضا نمی‌کرد جهاد زمان دفاع مقدس را درک کنند و امروز نیز خیلی اصرار دارند که به عنوان مدافع حرم در جبهه حضور پیدا کنند، به نظر من باید بیایند خوزستان؛ چرا که حادثه اخیر یک دفاع از حرم است. هیچ چیزی بالاتر از کرامت انسان نیست». 

سلطانی با اشاره به لزوم دقت و توجه بر تفکرات شهید سلیمانی، تصریح کرد: بر اساس تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ما باید در حد توان خود از این حرم دفاع و برای تقویت آن تلاش کنیم و موانعی که بر سر راه اهداف نظام جمهوری اسلامی است برداریم؛ فعالیت جهادگران در شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور نیز از جهتی کمک به حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز ایران زیر ذره بین رسانه‌های معاند قرار گرفته تا در صورت کمبود لوازم ضروری و بهداشتی در کشور انتقاد کنند و چه بسا برخی بخواهند از این بحران به عنوان اهرم فشار استفاده کنند و عده ای از دشمنان به منظور باج‌گیری به ایران کمک کنند.

این طلبه جهادگر اظهار داشت: ما حاضریم در شرایط بحرانی کشور از جان خود مایه بگذاریم و هر کاری از دستمان برمی‌آید، ولو در حد دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی، انجام دهیم و ایستادگی کنیم تا ایران به قدری قوی شود که نیازی به کمک هیچ کشور خارجی نداشته باشیم.

سلطانی در پایان بیان داشت: ما برای دفاع از جمهوری اسلامی و در حقیقت دفاع از این حرم وارد میدان شدیم و این فعالیت‌های جهادی از این جهت حائز اهمیت است که امیدواریم به زودی شاهد آثار و برکات این فعالیت‌های جهادی در کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha