شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق از توافق شبه نهایی فراکسیون های شیعه در معرفی یک شخصیت "غیر جنجالی" به عنوان جایگزین عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق از توافق شبه نهایی فراکسیون های شیعه در معرفی یک شخصیت "غیر جنجالی" به عنوان جایگزین عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

 وی با بیان اینکه قدرت های شیعه به توافق شبه نهایی در خصوص معرفی شخصیت "غیر جنجالی" رسیده اند و بعد از رایزنی ها و گفتگو های کامل، طی ۲۴ ساعت آینده به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی خواهد شد، افزود: احتمال دارد که رئیس جمهور بعد از اطمینان از اینکه نامزدی عدنان الزرفی غیر قانونی و خلاف قانون اساسی بوده، از تکلیف وی به تشکیل دولت منصرف شود.

علیوی اشاره کرد: قدرت های سیاسی سنی و کُرد موضع صریح خود را مبنی بر عدم گفتگو و مذاکره با هر نامزدی که مورد توافق شیعه نباشد، اعلام کردند، لذا این مسئله راه را به روی الزرفی برای استمرار راه و تلف کردن وقت می بندد.

عضو ائتلاف فتح گفت: شرایط امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیرامون کشور، اجازه آشوب و تلف کردن وقت را نمی دهد.

شایان ذکر است که حمید معله عضو جریان حکمت عراق پیشتر از اجماع فراکسیون های شیعه بر عدم تشکیل دولت عدنان الزرفی و تلاش برای معرفی نامزد جدید خبر داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha