جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی در ۱۴ مدرسه علمیه برادران و خواهران در هشت شهرستان استان اقدام به پذیرش نخبگانی از بین علاقه‌مندان دارد.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از متقاضیان از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: حداقل معدل برای ثبت‌نام پذیرش حوزه علمیه خراسان برای مقطع پایه نهم ۱۵ و دیپلم و بالاتر ۱۴ است و از کسانی که معدلشان پایین‌تر از معدل ذکر شده است، پذیرش به عمل نخواهد آمد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همه متقاضیان مقاطع پایه نهم، دیپلم و دارندگان مدارک بالاتر باید در آزمون کتبی پذیرش حوزه شرکت کنند، گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به مدارس علمیه شهرستان‌ها، مرکز استان و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com رجوع کنند.

وی ادامه داد: حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه به‌عنوان طلبه برای دارندگان مدرک سیکل ۱۷ سال تمام یعنی متولدین سال ۸۲ به بعد و حداکثر سن برای دارندگان مدارک تحصیلی تا مقطع دکترا هم ۳۰ سال تمام یعنی متولدین سال ۶۹ به بعد است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: کسانی که یک پایه اضافه تحصیل کرده باشند؛ به این معنا که به‌عنوان مثال بعد از اتمام پایه نهم تحصیلی، پایه‌های دهم و یا یازدهم را هم گذرانده باشند سال‌های اضافه تحصیلی و یا ایام دوران خدمت مقدس سربازی آن‌ها به حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه اضافه می‌شود.

وی گفت: البته شرایط عمومی و صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت جسمی و روانی، عدم اشتغال به کار و تحصیل هم‌زمان و ... از دیگر شروط پذیرش افراد به‌عنوان طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی است که جزئیات آن در دفترچه ثبت‌نام ذکر شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پذیرش متقاضیان در حوزه علمیه در طی هفت مرحله آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و درنهایت صدور کد رسمی انجام می‌پذیرد و شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب امتیازهای تمامی مراحل و احراز صلاحیت‌های لازم، به‌عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته درمجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و ۹ مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کردند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر برادر و مابقی طلاب خواهر بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha