پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ قصه آموزشی دوران قرنطینه برای کودکان با عنوان «هانا، قهرمان ما» به چهار زبان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «هانا، قهرمان ما» نوشته علی‌اصغر سیدآبادی و تصویرگری غزاله سیدآبادی است که به صورت فایل پی دی اف منتشر شده، آماده دانلود و استفاده برای کودکان است.

این اثر که پیشتر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه شده بود، هم اکنون ترجمه آلمانی آن نیز آماده بهره‌برداری است و علاقه‌مندان می‌توانند این داستان را به زبان‌های گوناگون از سایت نویسنده دریافت کنند.

این داستان با یک گفت‌وگوی تصویری شروع می‌شود که همه بچه‌ها کنار هم با دایی‌شان که در سفر است، از طریق تصویر گفت‌وگوی می‌کنند. در نهایت تصویر پایانی گفت‌وگوی یکایک بچه‌ها، در کادری جداگانه بسته می‌شود و برای اینکه این کتاب مشکلی از نظر پزشکی نداشته باشد، نویسنده با حسین کرمان‌پور، رئیس مرکز اورژانس بیمارستان سینا که در زمینه درمان و آموزش این بیماری فعال است، مشاوره کرده است.

«هانا، قهرمان ما» قصه کودکان ما در دوران همه‌گیری ویروس کروناست و قصه ساده‌ای است که به ما یاد می‌دهد چگونه مراقب خود و دیگران باشیم. در بخشی از این کتاب آمده است: یک روز که حوصله هانا حسابی سر رفته بود، تلفن زنگ زد. مادرش تلفن را برداشت. از خوشحالی جیغ کشید و هانا را صدا کرد. هانا گوشی را گرفت و صدای خسته دایی‌اش را شنید. حال دایی خوب شده بود و به خانه‌اش برگشته بود. آن‌ها کلی با هم حرف زدند. دایی از سختی‌های مریضی گفت. هانا از روزهای در خانه ماندن گفت. وقت خداحافظی دایی گفت: هانا تو قهرمان مایی! کاش من و همه بچه‌ها آن شب بیشتر مواظب بودیم. حال همه آن‌ها خوب شده است. از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند، اما هر روز با همدیگر و با دایی بهمن حرف می‌زنند. برای هم عکس و فیلم می‌فرستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملینا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    2 0
    خوب