پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سوءاستفاده اسلام ستیزان بریتانیا از بحران کرونا برای مقصر نشان دادن مسلمانان

حوزه/ گروه نظارتی تل ماما، که تحرکات اسلام هراسی را در غرب زیر نظر دارد، اعلام کرد در ایام شیوع ویروس کرونا برخی گروه های نژادپرست و راست افراطی سعی داشته اند با انتشار اخبار دروغین مسلمانان را مقصر جلوه دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، پلیس ضدتروریسم بریتانیا تحقیقاتی را درباره گروه های راست افراطی که سعی دارند با سوءاستفاده از بحران  کرونا اسلام هراسی را ترویج دهند آغاز کرده است.

گروه نظارتی تل ماما، که تحرکات اسلام هراسی را در غرب تحت نظر دارد گفته در ماه مارس ده ها حادثه را به ثبت رسانده که در آنها اعضای این گروه های نژادپرستان سعی داشته اند مسلمانان در بریتانیا را مقصر شیوع ویروس کرونا نشان دهند.

این گروه اعلام کرد که بسیاری از ادعاهای مطرح شده در رسانه های اجتماعی دیده می شوند مبنی بر اینکه مسلمانان با ادامه حضور در مساجد برای  اقامه نماز و عدم تعطیلی مراکز دینی در شیوع بیماری نقش داشته اند، همچنین حوادثی رخ داده و حملاتی علیه مسلمانان گزارش شده اند.

یک مورد از این ادعاها انتشار عکسی توسط یک گروه نژادپرست بود که نشان می داد مسلمانان در خارج از مسجدی در ومبلی تجمع کرده اند. این درحالی است که عکس منتشر شده متعلق به تاریخ پیش از انتشار ویروس بوده است.

تامی رابینسون بنیانگذار و رهبر حزب اسلام ستیز لینگ دفاع آمریکا نیز در تلگرام خود فیلمی از مردان مسلمان هنگام ترک یک مسجد «مخفیانه» در شهر بیرمنگام را نشان می دهد. این فیلم که ۱۰ هزار بار در شبکه های اجتماعی منتشر شده منبع درستی نداشته و پلیس صلاحیت آن را رد کرده است.

پلیس یورکشایر غربی ماهیت اخبار را زیر سئوال برده و گفته که این تصاویر پیش از اعلام تعطیلی همگانی مساجد گرفته شده اند.

 ایمان عطا ، مدیر دیدبان تل ماما در سخنانی گفت:  این افراط گرایان با سوءاستفاده از ویروس کرونا سعی دارند مسلمانان را مقصر نشان دهند.

وی گفت: این تخلفات دائما تکرار می شوند و افرادی که دیدگاه های ضدمسلمانی دارند بارها و بارها به دنبال راهی برای ایجاد آشفتگی و تنش در جامعه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha