جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجله

حوزه/ پانزده مقاله علمی-پژوهشی جدید در ضمن مجلد سال هشتم مجله‏ علوم دینی «قم»، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پانزده مقاله علمی-پژوهشی جدید در ضمن مجلد سال هشتم مجله‏ علوم دینی «قم»، منتشر شد.

این مقالات که در حوزه‏ های تخصصی فلسفه و علوم اجتماعی اسلامی تألیف شده، بالغ بر پانصد صفحه از مجله‏ مذکور را به خود اختصاص داده است.

در این مجله‏ علمی-پژوهشی تا به حال مجموعاً 114 مقاله‏ اصیل علمی به زبان‏ های صربی و انگلیسی، تولید و چاپ شده است. نویسندگان این مقالات، اسلام ‏شناسان و دین ‏شناسانی از کشورهای صربستان، جمهوری اسلامی ایران، بوسنی و هرزگوین، اسلونی، مقدونیه، یونان، آلمان، کانادا، نیجریه، افغانستان و اندونزی هستند.

مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» در بخش فلسفه مشتمل بر مباحثی در باب تحلیل اندیشه‏ حکما و عرفای بنام همچون ملاصدرا، ابن رشد، غزالی، ابن عربی و ملاعبدالله زنوزی است. در یکی از مقالات در این بخش، دیدگاه آیت ‏الله جوادی آملی در باب کثرت‏گرایی دینی تفصیلاً بیان شده و در مقاله ‏ای دیگر موضوع عوالم درون انسان از منظر فلسفی اسلامی مورد کاوش قرار گرفته است.

در بخش دیگر مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» به مباحثی چون تحلیل مبانی تاریخ ‏نگاری یعقوبی، آرای اجتماعی نظام‏ الملک و رشیدالدین فضل‏ الله، آموزه‏ های قدسی صحیفه‏ سجادیه در باب «قرب» و مفاهیم بنیادین معماری اسلامی در تعالیم اهل بیت (ع) پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha