شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان

حوزه/ مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همدان گفت: هر شب در یک ساعت مشخص همه مردم دعای هفتم صحیفه را قرائت کنند و در همان زمان هم این دعا از صدا و سیما پخش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی،  مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همدان، روز دوشنبه در نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، اظهار داشت: درخواست بنده از همه هموطنان این است که توجه ویژه‌ای به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه  داشته باشند.

 مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همدان با بیان اینکه باید برای ورود به ماه رمضان و چگونگی اجرای مراسمات، برنامه مشخصی تدوین شود، عنوان کرد: بهترین کار این است که تمام کارهایی را که در این ماه انجام می‌شده را لیست کنیم و ببینیم کدام یک از آنها در شرایط فعلی، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، قابل اجرا است و سپس نسبت به اجرای آن تلاش کنیم.

وی، سه ماموریت را برای مساجد مطرح کرد و گفت: سه ماموریت مساجد، عبارتند از ماموریت تبلیغ، تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی و ماموریت توسل؛ که در هر یک از آنها شورای تبلیغ می‌تواند به خوبی ورود کند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی تصریح کرد: در باب ماموریت اول، می‌توان مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که هر مسجد یک کانال در فضای مجازی ایجاد کند و در آن ضمن قرار دادن مطالب دینی، اعضا از حال یکدیگر با خبر شوند، به نحوی که همه احساس کنند، این فضا متعلق به مسجد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعائر خود مسجد است، یادآور شد: در بحث آذین‌بندی‌های مساجد باید ببینیم که آیا این کار همانند سال‌های گذشته صورت گرفته یا خیر، اگر غیر از این است که باید هر چه سریعتر نسبت به انجام آن اقدام شود.

وی به تشریح ماموریت سوم مساجد پرداخت و گفت: می‌توان با همراهی همه مردم پویش سراسری را به راه انداخت؛ به طور مثال هر شب در یک ساعت مشخص همه مردم دعای هفتم صحیفه را قرائت کنند و در همان زمان هم این دعا از صدا و سیما پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha