شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تولید ماسک

حوزه/جهادگران در هفته‌های اخیر به‌صورت شبانه‌روزی پای‌کار هستند تا نیاز استان به ماسک را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این روزها با گسترش ویروس کرونا در جهان استفاده از وسایل پیشگیری مانند ماسک بیشتر از پیش ضرورت پیداکرده است به‌خصوص بعد از اعلام نظر قطعی بهداشت جهانی مبنی بر این‌که استفاده از ماسک در بیرون از منزل حتی برای انسان‌های سالم نیز مؤثر است.

در این میان روش‌های تأمین ماسک نیز در بسیاری از کشورها خبرساز شده است، از اسکورت ماشین‌های حمل ماسک گرفته تا جلوگیری از فروش ماسک و حتی سرقت آن در برخی از کشورهای غربی همه و همه روش‌های تأمین ماسک توسط کشورهای غربی است.

این در حالی است که در کشورمان تولید ماسک با ورود جهادگران و بسیجیان به نوع دیگری تأمین می‌شود و این مردم هستند که پای‌کار هستند و بدون دریافت هزینه‌ای به‌صورت روزانه نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

روزانه ۲۰ هزار ماسک توسط جهادگران تولید می‌شود

حمیدرضا طلوعی رئیس مجمع جهادگران استان قم در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه با بیان این‌که در زمینهٔ تولید ماسک، جهادگران در خط اول قرار دارند، اظهار داشت: روزانه ۲۰ هزار ماسک توسط جهادگران و با محوریت ناحیه دانشجویی سپاه قم تولید و به مراکز مختلف عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مراحل تولید ماسک با رعایت و نظارت مرکز بهداشت استان انجام‌شده و قبل از عرضه به مراکز ماسک‌ها به‌صورت استاندارد ضدعفونی می‌شوند.

طلوعی تصریح کرد: البته فعالیت جهادگران تنها به تولید ماسک ختم نمی‌شود و این تنها گوشه‌ای از فعالیت هزاران جهادگر در استان قم است.

گروه‌های جهادی پای‌کار هستند

مرتضی خلیلی مسئول گروه جهادی طریق الحسین نیز در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که تولید ماسک را از همان روزهای اول این گروه آغاز کرده است، اظهار داشت: ۲۰ نفر از خواهران در این گروه جهادی فعالیت می‌کنند و روزانه به‌صورت میانگین ۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

وی ابراز داشت: رعایت اصول بهداشتی نیز در اولویت قرار دارد به‌طوری‌که تمامی ماسک‌های تولیدشده زیر نظر مرکز بهداشت استان قم صورت می‌گیرد و مورد تأیید این مرکز است.

خلیلی بابیان این‌که گروه‌های جهادی پای‌کار هستند، افزود: جهادگران در همه عرصه‌ها نشان دادند که پای‌کار هستند و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام داده‌اند و این اقدامات تا زمان نیاز استان ادامه خواهد داشت.

تولید ماسک و لباس رایگان برای مراکز درمانی در قم

علاوه بر گروه‌های جهادی سایر مؤسسات خیریه نیز در عرصه خدمت‌رسانی فعال هستند و کمک‌های بسیار زیادی را برای یاری‌رساندن به مراکز درمانی و خدمت گذاران عرصه سلامت داشته‌اند.

مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار ما از تولید روزانه ده هزار عدد ماسک و پانصد دست لباس ویژه پزشکان و پرستاران مراکز درمان بیماران کرونایی توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار داشت: موسسه خیریه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام تحت نظارت این اداره کل قم با شیوع ویروس کرونا در کشور کارگاه‌های خیاطی زنان سرپرست خانوار خود را به تولید لباس‌های مخصوص پزشکان و پرستاران و مراقبین بخش‌های بستری بیماران کرونا و همچنین تولید ماسک اختصاص داده است.

وی افزود: روزانه پانصد دست لباس بیمارستانی و ده هزار عدد ماسک در دو کارگاه موسسه مذکور تولید و به همت موسسه به‌صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های شهر قم و سایر شهرها قرارمی گیرد.

به‌هرحال باید گفت به‌مانند روزهای دفاع از میهن و جنگ تحمیلی امروز هم مردم به‌صورت جهادی و بسیجی پای‌کار هستند و درواقع باید گفت امروز دل‌ها پای‌کار هستند تا این ویروس منحوس در کشور عزیزمان ریشه‌کن شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha