پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 894571
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
میلاد امام زمان / نیمه شعبان

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم فروش با تأکید بر لزوم پرهیز از برگزاری جشن‌های عمومی، گفت: متولیان مساجد هزینه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را میان نیازمندان توزیع کنند.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، رییس اداره تبلیغات اسلامی اهواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) به تشریح ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان در کلان‌شهر اهواز پرداخت و اظهار داشت: با توجه به رعایت مسائل بهداشتی در سطح شهر و لزوم پرهیز از اجتماعات مردمی، ویژه‌برنامه‌هایی طراحی‌شده تا إن‌شاءالله در ضمن حفظ سلامت مردم، فضای شاد و مفرحی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

لزوم پرهیز از برگزاری جشن‌های عمومی

وی با بیان اینکه برنامه‌های طراحی‌شده، صرفاً باید به‌صورت خانوادگی اجرا شود، گفت: به همه مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها توصیه اکید می‌کنیم که از برگزاری جشن‌های عمومی با حضور مردم، پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام پشم فروش در ادامه با اشاره به برنامه‌های طراحی‌شده، گفت: «احیای شب نیمه شعبان» یکی از اعمال عبادی بسیار پرفضیلت در روایات معصومین(ع) است که در برخی از آن‌ها همچون شب قدر فضیلت دارد؛ به همین دلیل به خانواده‌های محترم توصیه می‌کنیم از این عمل معنوی، غافل نشوند.

«استغاثه ملی» با خواندن دعای فرج رأس ساعت ۸ شب چهارشنبه

وی، دومین برنامه در اعیاد نیمه شعبان را «استغاثه ملی» با خواندن دعای فرج رأس ساعت ۸ شب چهارشنبه، در منازل مردم عنوان کرد و افزود: همچنین «طنین لبیک یا مهدی در همه منازل»، «انفاق و دستگیری از مستمندان» و «اجرای مداحی و جشن میلاد از طریق هیئات در فضای مجازی»، از دیگر اقداماتی است که مردم و متولیان مساجد و هیئات مذهبی می‌توانند در شب و روز نیمه شعبان انجام دهند.

متولیان مساجد هزینه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را میان نیازمندان توزیع کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز با اشاره به اینکه برگزاری هر جشن و مراسمی در مساجد، نیازمند هزینه و پرداخت پول است، گفت: در وضعیت جاری که اجتماعات ممنوع است، توصیه می‌کنیم که متولیان مساجد و هیئات مذهبی، مبالغی را که برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در نظر گرفته بودند را در قالب توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی، به نیازمندان بدهند.

حجت‌الاسلام پشم فروش، راه‌اندازی کاروان شادی ماشینی توسط هیئات مذهبی در شب چهارشنبه و پنجشنبه بدون تجمع و با رعایت نکات بهداشتی را در کنار نورافشانی، توصیه کرد.

وی، ختم قرآن و صلوات، توصیه به اعمال نیمه شعبان و توسل در این ایام را به‌ عنوان برنامه تبلیغی مبلغان در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: به همه مبلغان فضای مجازی توصیه می‌کنیم که با راه‌اندازی پویش‌هایی مردمی، اوقات دینی مردم را در این روزها بیشتر کنید.

پخش مولودی‌خوانی از کلیه مساجد و حسینیه‌ها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز، پخش مولودی‌خوانی از کلیه مساجد و حسینیه‌ها در شب و روز میلاد حضرت حجت(عج) را یکی از اقدامات بسیار مهم خواند و تصریح کرد: به همه متولیان مساجد و هیئات مذهبی تأکید می‌کنیم که حتماً این برنامه را اجرا و شور و نشاطی به جامعه با پخش مولودی‌های مرتبط با میلاد امام زمان(عج) فراهم آورند.

حجت‌الاسلام پشم فروش در پایان «تقدیر از حافظان سلامت»، «استمرار فعالیت‌های جهادی در بیش از ۶۰ مسجد و هیئات در سطح شهر اهواز» و «اجرای برنامه‌های ختم و قرائت قرآن توسط مؤسسات قرآنی» را ارج نهاد و از متولیان مجموعه‌های مردمی ـ جهادی اهواز تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha