پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 894908
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
دلت را خانه ما کن

حوزه/ کتاب «دلت را خانه ما کن» گزیده اشعار ژولیده نیشابوری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، کتاب «دلت را خانه ما کن» گزیده اشعار ژولیده نیشابوری توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار شد.

شاید شعر معروف؛

«دلت را خانه ما کن مصفا کردنش با من، به ما درد دل افشاکن مداوا کردنش با من» را شنیده باشید. این شعر سروده «ژولیده نیشابوری» است که شعرهای معروف دیگری نیز دارد.

الهی بهر قربانی به درگاهت سرآوردم

نه تنها سر برایت بلکه از سر بهتر آوردم

و یا شعری که ویژه حضرت مهدی(ع) است؛

مدعی گوید که با یک گل نمی‌گردد بهار       من گلی دارم که در عالم گلستان می‌کند

این‌ها بخشی از سروده‌های محمدحسن فرح‌بخشیان معروف به «ژولیده نیشابوری» است که این روزها گزیده اشعار وی به سعی دکتر حسین قرایی با عنوان «دلت را خانه ماکن» توسط نشر شهیدکاظمی منتشر شده است.

قرایی در این اثر به چگونگی آشناییش با ژولیده و همچنین توجه به نثر شاعرانه ژولیده نگاه قابل توجهی داشته است.

قسمتی از گفت و گوی ژولیده که به تخلص شعری وی مربوط است را باهم می‌خوانیم؛

یک روز داشتم از جلوی آقای طالقانی رد می‌شدم، گفت:«عین ژولیده‌ها رد می‌شوی!» همین اسم ژولیده رویم ماند. این اسم را آقای طالقانی رویم گذاشت و همان‌طور هم برای ما ماند! گفتم برایم مایه افتخار است که «ژولیده» تخلص کنم، تخلّصم شد«ژولیده».

پیش از این آثاری دیگری چون «در جست و جوی مهتاب»، «از سناباد شعر»، «از مشهد تا ژوهانسبورگ»، «حوالی روشن صدا» و... با محوریت تاریخ شفاهی شاعران و نویسندگان انقلابی از حسین قرایی به چاپ رسیده است.

کتاب «دلت را خانه ما کن» گزیده اشعار ژولیده نیشابوری به کوشش دکار حسین قرایی در 168صفحه و قطع پالتویی توسط انتشارات شهید کاظمی منشر شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی(nashreshahidkazemi.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را پست رایگان به سراسر کشور دریافت کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha