شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
توکل

حوزه/ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با صدورر پیامی، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل کوهستانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز با صدورر پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل کوهستانی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر ست؛ 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة

در خجسته ایام شعبانیه، یکی از سربازان مخلص و متقی حضرت حجت عج‌الله دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود خود شتافت.

حجت‌الاسلام حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی که مسئولیت مدرسه علمیه آیت‌الله کوهستانی را سال‌ها پس از پدر بزرگوارشان به عهده داشتند، نگاهبان سنگر فقاهت در تربیت طلاب بودند و همواره نام و یاد آیت‌الله کوهستانی بزرگ را به اذهان تداعی می‌کردند.

فرزندی که تمام تلاش خود را مصروف تداوم راه پارسای کوهستان و والد عظیم‌الشان خود کرد و با ورع و تقوا توانست عظمت خاندان آقاجان کوهستانی را حفظ کند.

یقینا روحانیت شیعه، مرزداران حریم اسلام ناب و ادامه دهنده مکتب جعفری و خدمتگذاران صدیق دین و دنیای جامعه‌اند.

درگذشت آن روحانی متقی و وارسته را به مولود نیمه شعبان ارواحنا فداه، نایب آن امام مظلوم، علمای اعلام، طلاب، مردم متدین مازندران و به ویژه به بازماندگان و فرزندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن درگذشته، غفران و علو درجات و برای بازماندگان، صبر شایسته و اجر کریمانه خداوند بزرگ را مسالت می‌دارم.

تسلیت درگذشت روحانی رزمنده و ایثارگر

همچنین جچت الاسلام والمسلمین توکل در پیام دیگری درگذشت روحانی فاضل و رزمنده ایثارگر و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس حاج شیخ جعفر شامخی را نیز تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

کلُّ مَنْ عَلی‌ها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

هرکه روی زمین است دستخوش مرگ است و خدای با جلال و عظمت، باقی می‌ماند.

درگذشت روحانی فاضل و رزمنده ایثارگر و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس، معلم نفوس و خدمتگذار با اخلاص و بی‌ادعای مردم، برادر گرانقدر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شامخی موجب تاثر و تالم گردید.

او که در هر شرایطی سعی داشت تا منشاء خدمت به اسلام و مردم جامعه باشد، عمر خود را در مسیر گره‌گشایی از مشکلات دین و دنیای جامعه صرف کرد و در دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی مقام معظم رهبری و آیت الله العظمی جوادی آملی در قم منشاء خدمات شایانی بود.

این روحانی خدوم، تلاش وافر داشت تا به دور از نگاه‌ها، مصدر خدمات برای جامعه باشد و در این مسیر به توفیقات ارزشمندی دست یافته بود.

در آستانه میلاد حضرت، ولی عصر عج‌الله که عمری در راه جلب رضایت آن امام حی ارواحنا فداه کوشید، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم، نایب بر حقش، مردم خوب و قدرشناس مازندران، به ویژه خانواده مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات و همنشینی با اهل بیت اطهار علیهم السلام را برای ایشان مسئلت مینمایم./950/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha