جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 894974
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
شکایت زن مسلمان از پلیس یانکرز به سبب کشف حجاب اجباری

حوزه/ یک زن مسلمان که به اتهام دروغین بازداشت شده و شب را در زندان سپری کرده بود می گوید که ماموران پلیس او را در زندان مجبور به کشف حجاب و پوشیدن لباس آستین کوتاه کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcnews، یک زن مسلمان از پلیس شهر یانکرز در ایالت نیویورک آمریکا به خاطر کشف حجاب اجبای شکایت کرد.

وی در دادخواست حقوق مدنی فدرال که روز چهارشنبه علیه پلیس نیویورک تنظیم کرد، اظهار داشته که پلیس نیویورک در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی او را مجبور کرده برای گرفتن عکس مجرمین هنگام دستگیری، حجاب خود را بردارد.

احسان ملکاوی در دادخواستی که در منطقه جنوبی نیویورک پر کرده می گوید که او و همسرش در یانکرز در وستچستر به اتهام دروغین سوءاستفاده دستگیر شده اند که به گفته وکیلش بعدا مشخص شده که اتهامات بی اساس بوده اند.  

به گفته وی این زن مسلمان را در زندان مجبور کرده اند که جلوی همه روسری خود را دربیاورد. وکیل این عمل را «شرارت آمیز و تحقیر آمیز» توصیف کرد، اقدامی که در سایر نقاط آمریکا غیرقانونی محسوب می شود.

گفته می شود مامورین که زن و شوهر را دستگیر کرده بودند، آن ها را جداگانه بازجویی کرده، دستگیر و با دستبند به سلول فرستاده اند. یک افسر زن به او گفته بود که حق ندارد با حجاب در سلول برود یا اینکه عکس بگیرد.

ملکاوی گفته که هرگز در زندگی از او نخواسته بودند که حجابش را در بیاورد.

وی تاکید کرده بود که حجاب یک چیز جانبی و الکی نیست بلکه بخشی از دین و مذهب او محسوب می شود. افسر زن پس از مشاوره با سرپرست خود حاضر نشد به او اجازه دهد که حجاب خود را حفظ کند و مدعی شده بود که این قانون است.

دادخواست با بیان اینکه وی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اشک ریخته است ، اظهار داشت: ملکاوی  با اکراه حجاب خود را برای عکسبرداری در آورد و دو افسر زن هنگام کشف حجاب از او عکس گرفته اند.

آن ها همچنین او را مجبور کرده اند که در سلول زندان لباس آستین کوتاه بپوشد. وی ۳۶ ساعت پیش از آزادی در زندان بدون حجاب بوده و حجابش به او بازگردانده نشده است.

 سخنگوی پلیس یانکرز هنوز ظهارنظری در این باره نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha