چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 نگرانی مسلمانان فرانسوی از شایعه سوزاندن اجساد

  حوزه/ رئیس شورای مسلمانان فرانسه در نامه ای که به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نوشته در خصوص کمبود فضای خاکسپاری و دغدغه های مسلمانان در رابطه با سوزاندن اجساد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، شایعه سوزاندن پیکر قربانیان مسلمان ویروس کرونا در جامعه اسلامی نگرانی هایی را به همراه داشته است.

محمد موسایی رئیس شورای مسلمانان فرانسه در نامه ای که به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نوشته در خصوص کمبود فضای خاکسپاری در گورستان های شهری و دغدغه های مسلمانان در این رابطه ابراز نگرانی کرد.

درحالی که شایعات در خصوص سوزاندن اجساد بالا گرفته بود، ماکرون پاسخ این نامه را داده و به مسلمانان فرانسه اطمینان خاطر داد که قربانیان ویروس کرونا مطابق با عقاید و سنن دینی خودشان دفن خواهند شد.   

موسایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: رئیس جمهور به همراه کریستف کاستنر وزیر کشور متعهد شدند که احکام دینی را در هنگام دفن مسلمانان درگذشته از ویروس کرونا رعایت کنند، حتی اگر این به معنای توافق با منطقه های دیگر فرانسه و خاکسپاری اجساد در شهرهای دیگر باشد.

وی همچنین از رئیس جمهور در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است به دلیل عدم وجود محل دفن ، اجساد سوزانده شوند سئوال کرده بود چرا که از نظر مسلمانان سوزاندن اجساد نه تنها ممنوع است بلکه هتک حرمت به مرحوم تلقی می شود.

وی گفت: رئیس جمهور به من اطمینان داد که این امر کاملاً منتفی بوده و فرانسه تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از احترام به احکام دینی مربوط به دفن ، انجام خواهد داد.

موسایی خاطرنشان کرد: من به صراحت اظهار داشتم که سوزاندن اجساد در دین ما ممنوع است و ماکرون به من اطمینان خاطر داد که این اتفاق هرگز نمی افتد.

این مقام اسلامی و رئیس جمهور  همچنین در مورد روش هایی که مسلمانان می توانند از طریق آن در زمانه دوری اجتماعی و انزوای اجتماعی با رهبران مذهبی خود در ارتباط باشند بحث کردند.

موسایی گفت: (رئیس جمهور) پیشنهاد داد یک بستر تلفنی ایجاد کنیم و شهروندان مسلمان بتوانند برای مساعدت روانی و معنوی با پیشوایان دینی در ارتباط باشند. ما از پیش به فکر ایجاد بسترهایی بوده ایم و هم اکنون تیم های ما بیست و چهار ساعته به سئوالات بیماران و خانواده هایشان و کسانی که عزیزشان را از دست داده اند پاسخ می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha