جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گرهمایی روحانیان روانشاس جهادی برای مقابله با کرونا

حوزه/سرپرست بانوان روانشناس که در بیمارستان شهید بهشتی به بیماران کرونایی خدمت رسانی کردند، از تلخی ها و شیرینی های کار می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرکار خانم سمیه سلیمی پیش از ظهر امروز در گردهمایی و تجلیل از  روحانیون روانشناس جهادی حاضر در بیمارستان ها و آرامستان های قم در کمک به بیماران و کفن و دفن بیماران کرونایی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: خواهران جهادی در روزهای نخست کرونا وارد میدان شدند.

وی افزود: شاید در روزهای نخست به من یک شوکی وارد شده بود و به دلیل ضعف های سازماندهی نمی دانستیم از کجا شروع کنیم.

این بانوی جهادی گفت: در روزهای نخست من به بیمارستان های مختلف منتقل می شدم، سپس برای مدتی وارد آرامستان شدم، سپس به صورت متمرکز در بیمارستان شهید بهشتی به عنوان سرپرست خواهران جهادی فعالیت کردم.

سلیمی مطرح کرد: بنده تخصص روانشناسی دارم و در محیط بیمارستان تجربه متفاوتی داشتم، گاهی مادر بودیم، گاهی دوست و گاهی دختر بیمار، برای من تجربه بزرگی بود.

وی تاکید کرد: نکته ای که وجود داشت این بود که آنطور که باید از توان خواهران جهادی استفاده نشد، کسانی که در بخش زنان بستری می شوند، احتیاج به یک یاری زنانه دارند.

این بانوی جهادی یادآور شد: چیزی که در بیمارستان وجود دارد، وحشت است و غربت، بیماران وحشت زده هستند و حضور خواهران تا اندازه ای این مشکل را برطرف کرده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما در بیمارستان شهید بهشتی بیمارانی داشتیم که خانواده آن ها را رها کرده اند و فقط و فقط لطف خواهران جهادی شامل حال آن ها شده است.

وی ادامه داد: ما بیمارانی داریم که وقتی ما را می بینند خنده روی لب آن ها می افتد و این برای ما بسیار خوشایند است.

این بانوی جهادی ابراز کرد: اینکه برادران روانشناس جهادی نگران خارج از فضای بیمارستان هم بودند برای من بسیار آموزنده بود، این توجه به خانواده های مبتلایان بود.

سلیمی اظهار داشت: ما در حال حاضر خانواده هایی داریم که با پشتیبانی تیم ما به خانواده امیدوار شدند.

وی افزود: خواهران جهادی در کنار کارهای روانشناختی، کارهای خدماتی نیز انجام می دادند و این را برای خود افتخار می دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha